В сучасній освіті особливої значущості набуває виховання активної, відповідальної, творчої особистості, здатної до постійного самовиховання й саморозвитку, спроможної реалізувати свій потенціал на користь суспільству. На розв’язання таких завдань спрямована Національна доктрина розвитку освіти України в XXI ст. (2001) а також Закон України «Про вищу освіту» (2002), Концепція громадянського виховання особистості (2000), Національна програма виховання дітей та учнівської молоді в Україні (2004) тощо. Філософські ідеї саморозвитку особистості та її здатності до самовдосконалення розглядалися в працях М. Бахтіна та В. Біблера, М. Бердяєва, І. Донцова, С. Рубінштейна, Г. Ільчинського тощо. В класичній педагогіці ідеї самовиховання розробляли такі відомі науковці як П. Блонський, П. Каптерєв, М. Монтессорі. В сучасній педагогіці самовихованню приділяли увагу А. Алексєєв, Х. Аліїв, Б. Алякринський, А. Кочетов, В. Бондаревський, Р. Гариф’янова, та багато інших авторів. В сфері фізичного виховання щодо питання самовиховання проводили дослідження Б. Ведмеденко, М. Козленко, В. Віленський, О. Внуков, О. Сичов тощо. Зміст та напрями особистісно – орієнтованого виховання молоді розглядаються в працях І. Беха, А. Бойко, О. Сухомлинської тощо. Питанням формування творчої та соціально активної особистості присвячені роботи Т. Сущенко, В. Федяєва тощо. Останнім часом з’явилося чимало досліджень які присвячені організації виховної роботи та підготовці до самовиховання студентів в процесі вивчення педагогічних дисциплін зокрема формування їх педагогічної майстерності.
В современном образовании особенное значение приобретает воспитание активной, ответственной, творческой личности, которая способна к постоянному самовоспитанию а также к саморазвитию и которая способна реализовать свой потенциал на пользу обществу. На решение таких задач направлена Национальная доктрина развития образования Украины в XXI веке (2001) а также Закон Украины «Про высшее образование» (2002), Концепция общественного воспитания личности (2000), Национальная программа воспитания детей и молодёжи в Украине (2004) и так далее. Философские идеи саморазвития личности и её способности к самосовершенствованию рассматриваются в работах М. Бахтина и В. Библера, М. Бердяева, И. Донцова, С. Рубинштейна, Г. Ильчинского и так далее.
В классической педагогике идеи самовоспитания разрабатывали такие известные авторы как П. Блонский, П. Каптерев, М. Монтессори, К. Ушинский. В современной педагогике вопросы самовоспитания рассматривали А. Алексеев, Х. Алиев, Б. Алякринский, А. Кочетов, В. Бондаревский, Р. Гарифьянова, и так далее. В сфере физического воспитания касательно вопроса самовоспитания проводили исследования Б. Ведмеденко, М. Козленко, В. Виленский, О. Внуков, О. Сычёв и так далее. Содержание и направления личностно – ориентированого воспитания молодёжи рассматриваются в работах И. Беха, А. Бойко, О. Сухомлинской и так далее. Вопросам формирования творческой и социально активной личности посвящены работы Т. Сущенко, В. Федяева и так далее.
За последнее время появилось немало исследований, которые посвящены организации воспитательной работы и подготовке к самовоспитанию студентов в процессе обучения педагогических дисциплин, а в частности, формирования их педагогического мастерства.
At modern education bringing up active, honest as well as creative person which is able to constant self – bringing up as well as to self – development and which is able to realize own potential for the sake of a society has an important meaning. To solve such tasks there are the National directive of developing an education of Ukraine at XXI century (2001) as well as the law of Ukraine “About high education” (2002), the concept of social bringing up a person (2000), the National programm of bringing up children and youth at Ukraine (2004) etcetera. The phylosophical ideas of self – development of a person and his / her abilities to self – improvement are being considered at the works of M. Bakhtin and V. Bibler, M. Berdaev, I. Donzov, S. Rubinstein, G. Il’chinsky and so on. At classical pedagogics such well – known authors as P. Blonsky, P. Kapterev, M. Montessori, K. Ushinsky have being developed ideas of self – bringing up. At modern pedagogics A. Alekseev, Kh. Aliev, B. Alakrinsky, A. Kochetov, V. Bondarevsky, R. Garif’anova, M. Krasovizky, and so forth have being considered questions of self – bringing up. At the sphere of physical bringing up B. Vedmedenko, M. Kozlenko, V. Vilensky, O. Vnukov, O. Sychov etcetera have being done investigations concerning to the question of self – bringing up. The content and directions of personal and oriented bringing up of youth are being considered at the works of I. Bekh, A. Boiko, O. Sukhomlinsky and so on. The works of T. Sushhenko, V. Fedaev and so forth are devoted to the questions of forming creative and social and active person.
At present there are some investigations which are devoted to organization of bringing up work and preparing self – bringing up students at a process of learning pedagogical disciplines namely forming their pedagogical mastership.