Серед багатьох шляхів логіко-філософської аргументації божественного існування
найпопулярнішими виявились три класичні аргументи: онтологічний, космологічний та
телеологічний. Телеологічний аргумент, як і попередні, неодноразово підсилювався все новими й новими доводами на протязі історико-філософського поступу. Але поряд з цим нові ідеї та способи доведення телеологічного аргументу надавали підстав й для формування нових контраргументів. З огляду на це логічний аналіз телеологічного аргументу та його варіантів постає як необхідний елемент у формуванні критеріїв його логічної істинності, правильності та слушності.
Among of many ways of the logical and philosophical divine existence argumentations, there are three most popular classic arguments: ontological, cosmological and teleogical. A teleological one, as though as previous ones, many times was being enforced by the new and new proofs, during history-philosophical development. But all together with this, the new ideas and
methods of teleological argument proving also gave grounds to form the new critics. Taking into account all said before, the logical analysis of teleological argument with its kinds is now appears as a necessary element in forming of its logical truth and rightness criterions.