Стаття присвячена вивченню особливостей підготовки бакалаврів фізичного виховання в межах спеціальності
014 середня освіта «фізична культура» у Львівському державному університеті фізичної культури. Метою роботи було
дослідити сучасний стан підготовки бакалаврів фізичного виховання в межах спеціальності 014 середня освіта «фізична
культура» у Львівському державному університеті фізичної культури. Використовувався комплекс теоретичних методів
дослідження: аналіз, синтез, зіставлення, систематизація, узагальнення, логіко-теоретичний аналіз документів. План
навчального процесу складається з двох циклів: загальної підготовки; професійної підготовки. Кожен цикл містить
нормативні навчальні та вибіркові дисципліни. Усього за чотири академічні роки передбачено засвоєння знань, умінь та
навичок з 50 навчальних дисциплін: 43 нормативних та 7 вибіркових.
The article is devoted to the study of the
peculiarities of the preparation of bachelors of physical education within the specialty 014 secondary education "physical culture" at
Lviv State University of Physical Culture. The purpose of the paper was to investigate the current state of bachelors in physical
education training in specialty 014 secondary education "physical culture" at Lviv State University of Physical Culture. A set of
theoretical research methods has been used: analysis, synthesis, comparison, systematization, and generalization, logical and
theoretical analysis of documents. The curriculum consists of two cycles: general training and professional training. Each cycle
contains compulsory educational subject and optional ones. During four academic years, students acquire knowledge, skills and
abilities in 50 subjects (43 compulsory and 7 optional). Most time is for compulsory subjects 2070 hours (69 credits), including 1076
classroom lessons and 994 hours for students independent activities. To study 28 professional training cycle subjects there are 4860
hours (162 ECTS credits), among them 2377 hours of classroom lessons and 1823 hours for students independent activities. The
compulsory subjects are allocated 3330 hours (111 ECTS credits), among them 1256 hours of class lessons and 1414 hours for
students independent activities. The total number of compulsory subjects in the humanities and socio-economic cycle is 19. To study
them there are 2070 hours (69 ECTS credits), among them 1076 hours of classroom lessons (416 hours of lectures, 660 hours of
practical classes) and 994 hours students independent activities. Percentage of classroom lessons and independent student’s
activities is 52% to 48%. The curriculum foresees six optional subjects of the general training cycle.The total number of subjects in
the cycle of professional training is 28 (24 compulsory and 4 optional). This block also includes state certification of students 60
hours (2 credits), 330 hours of pedagogical practice (11 credits), coaching practice 240 hours (8 credits), and organizational practice
90 hours (3 credits).