Аналіз літератури дозволяє констатувати, застосування сучасних інформаційних технологій є важливим
резервом вдосконалення професійно-прикладної фізичної підготовки, що, нажаль, не є характерним для реалізації у
навчально-вихованому процесі студентів спеціальності «Музичне мистецтво».
Систематизація науково-методичної літератури свідчить про те, що в даний час виділяють наступні
напрямки використання технологічних інновацій у професійній підготовці фахівців з фізичної культури і спорту:
електронні навчальні посібники, підручники, мультимедійні програмні комплекси і автоматизовані навчальні системи;
системи комп'ютеризованого контролю знань. У статті наголошується на недостатності розробки методологічного
підґрунтя фізичного виховання студентів спеціальності «Музичне мистецтво» з урахуванням використання
мультимедійних технологій. Розроблено технологію корекції фізичного стану студентів спеціальності «Музичне
мистецтво» з використанням засобів мультимедійних технологій. Перспективи подальших досліджень полягають у
застосуванні проекту «Симфонія здоров’я» під час професійно-прикладної фізичної підготовки студентів спеціальності
«Музичне мистецтво».
The analysis of the literature allows us to state that the use of modern information
technologies is an important reserve for the improvement of professional-applied physical training - professional skills and skills,
which, according to the analysis of literature, are unfortunately not typical for the implementation of the educational process of
students of the specialty “Music Art”.
Systematization and analysis of data of special scientific shows that currently there are such areas of use of
technological innovations in the professional training of specialists in physical culture and sports as e-learning manuals, textbooks,
information retrieval and reference systems; multimedia software complexes and automated training systems; telecommunication
technologies; computerized knowledge control system.
The article emphasizes the lack multimedia technologies in development of the methodological basis of physical
education of students of the specialty “Music Art”. The scientific substantiation of the technology of physical condition correction of
students of the specialty “Music Art” in the process of professional-applied physical training with the use of multimedia technologies
enabled the distinguishing of its main components: the technological basis united purpose, objectives, and principles; practical
implementation is presented in three stages -preparatory, corrective and supporting; the methodical basis of the technology included
the complexes of physical exercises of different target orientations, taking into account the musical specialization, which were united
in the framework of practical classes on physical culture and they were worked out on disciplines of professional training. Implementation of the technology was accompanied by the creation of a model of effective training and involved
implementing a complex of relevant organizational and pedagogical conditions necessary for its implementation.
Prospects for further research are the application of “the Symphony of Health” project during professional applied
physical training.