Короткий опис(реферат):
У статті подається порівняння академічної та глибинної психології в контексті екскурсу в історію її становлення. Підкреслюється значущість інтеграції різних підходів до практики в методі активного cоціальнопсихологічного навчання. Розкриваються основні віхи науково-теоретичного становлення методу глибинної психокорекції, розробленого Т. С. Яценко, які включають: розкриття механізмів особистісних і групових змін – позитивної дезінтеграції і вторинної інтеграції на більш високому рівні розвитку; розкриття системної впорядкованості психологічних захистів, їх співвіднесеності як із свідомою, так і з несвідомою сферами; встановлення двох провідних форм захисту – базисної (особистісної) і периферійної (ситуативної); розкриття внутрішньої структури феномену психічного в динаміці його суперечливих тенденцій; установлення взаємозв’язків, що існують між структурним, функційним та енергетичним рівнями цілісності психічного, з урахуванням “вертикалі” і “горизонталі” взаємозалежностей, суперечливості логіки свідомого і логіки несвідомого та баг. ін.