В статье анализируется когнитивный компонент системы суггестивного влияния. Когнитивный компонент суггестивно-педагогического влияния представляет собой развитые до определенного уровня суггестивно-педагогические знания суггестора. В статье описана структура и содержательные особенности следующих суггестивно-педагогических знаний: 1) знаний о суггестивно-педагогических ценностях, которые включат в себя, во-первых, знания об общих педагогических ценностях, во-вторых, знания о конкретных суггестивно-педагогических ценностях; 2) теоретических суггестивно-педагогических знаний, которые включают в себя, во-первых, общие суггестологические знания, во-вторых, конкретные суггестивно-педагогические знания; 3) технологических суггестивно-педагогических знаний, которые включают в себя, во-первых, знания об общих технологиях решения суггестивных задач, во-вторых, знания о конкретных технологиях решения суггестивно-педагогических задач.
The paper analyzes the cognitive component of the suggestive influence. Cognitive component, suggestive of pedagogical influence is developed to a certain level of knowledge and pedagogical suggestive suggestor. The paper describes the structure and content features of these suggestive and pedagogical knowledge: 1) knowledge of the suggestive and educational values, which will include, first, knowledge of general pedagogical value, and secondly, knowledge of specific suggestive and educational values, 2) suggestive theoretical and pedagogical knowledge, which include, first, the general suggestologicheskie knowledge, secondly, specific suggestive and pedagogical knowledge, and 3) suggestive of technological and pedagogical knowledge, which include, first, the knowledge of the general technology solutions suggestive problems, and secondly, knowledge of specific technology solutions suggestive and educational problems.