У статті аналізується проблема засвоєння системи лексичних значень у дошкільнят з мовленнєвими порушеннями, що відображають їх емоційні стану та оцінки в психологічному, лінгвістичному, психолінгвістичних та педагогічному аспектах. Представлені порівняльні результати вивчення емоційного пласта лексики, своєрідності використання паралінгвістичних засобів спілкування. Запропоновано систему методичних прийомів роботи з формування емоційної лексики у дітей з порушеннями мовлення старшого дошкільного віку.
В статье анализируется проблема усвоения системы лексических значений у дошкольников с речевыми нарушениями, отражающих их эмоциональные состояния и оценки в психологическом, лингвистическом, психолингвистическом и педагогическом аспектах. Представлены сравнительные результаты изучения эмоционального пласта лексики, своеобразия использования паралингвистических средств общения. Предложена система методических приемов работы по формированию эмоциональной лексики у детей с нарушениями речи старшего дошкольного возраста.
In the article the problem of mastering of the system of lexical values is analysed for under-fives with vocal violations, reflecting their emotional consisting and estimations of psychological, linguistic, psycholinguistic and pedagogical aspects. The comparative results of study of emotional layer of vocabulary are presented, originality of the use of paralingvisticheskikh means of intercourse. The system of methodical receptions of work on forming of emotional vocabulary is offered for children with allolalias senior preschool age.