У статті розкрито та проаналізовано сутність принципів організації самостійного виконання домашніх завдань з учнями молодшого шкільного віку під час позаурочних занять групи продовженого дня. Обґрунтовано необхідність та доцільність їх впровадження у практичну педагогічну діяльність. Визначено вплив принципів організації виконання домашніх завдань на формування навичок самостійної діяльності під час самопідготовки.
The article describes and analyzes the essence of the principles of independent homework with students of primary school age during extracurricular classes Daycare. The essence of the pedagogical phenomenon "principles of self-primary school children." The necessity and feasibility of their implementation in practical teaching activities. The following principles of
136
selfhomework: active, systematic and consistency, forming a friendly learning environment, posylnosti mode and flow process independent homework, open communication space between teacher and pupils, individualisation and differentiation of self junior school children creative activity of students activity and interactive pets, optimal self, problematic, taking into account the individual characteristics of students, communication theory with practice, study and life, the unity of educational, developmental and educational functions of teaching, self-learning activities of students, rational dispensing process homework, regulation of employment, educational feasibility of application of new information technologies, openness and flexibility of independent homework, classroom relationships and homework, educational material specification, visibility, collaboration. The influence of the principles of homework on the skills of independent activity in the self.
В статье раскрыта и проанализирована сущность принципов организации самостоятельного выполнения домашних заданий с учащимися младшего школьного возраста вне урочных занятий группы продленного дня. Обоснована необходимость и целесообразность их внедрения в практическую педагогическую деятельность. Определено влияние принципов организации выполнения домашних заданий на формирование навыков самостоятельной деятельности при самоподготовке.