ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Зубченко, Л. В.![]() |
|
dc.date.accessioned | 2019-10-02T10:56:43Z | |
dc.date.available | 2019-10-02T10:56:43Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Зубченко, Л. В. Вплив наукового середовища гуртка на формування творчої особистості майбутнього вчителя фізичного виховання / Л. В. Зубченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість вчителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 26 (36). - С. 93-97. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25741 | |
dc.description.abstract | У статті представлено аналіз функціонування студентського наукового гуртка «Креативні фізкультурники» Маріупольського державного університету, кафедри фізичного виховання, спорту та здоров я людини. Описано досвід діяльності та потенційні можливості студентського наукового гуртка, розглянуто гурткову форму роботи студентів, охарактеризовано ефективні методи та форми роботи студентського наукового гуртка, розкрито особливості діяльності гуртка, ключові види роботи гуртківців. Доведено, що різноманітні творчі завдання, які повинні в період гурткової роботи вирішувати майбутні вчителі фізичного виховання, стимулюють студентів до активної самостійної творчої роботи, розвивають творчу активність, професійну спрямованість та особисту зацікавленість. | ua |
dc.description.abstract | The article is focused on proving analysis of the functioning of the student scientific society "Creative athletes" Mariupol state University, Department of physical education, sport and human health. Activity experience and potential of the student scientific society is described in this article. It is devoted to the group orientation of students’ work. The following main tasks of such group were determined: - cooperation in skills formation that were got during creative practical activity (writing of reports, articles, studying of innovative –teachers experience, carrying out of tests, questionnaire, teaching observation in the period of pedagogical practice.); - development of creative way of thinking, their cognitive activity, independent way of thinking, necessity and ability to enrich their knowledge and to acquire skills of creative activity; - stimulation of the interest to native and foreign educational achievements; - formation of valuable attitude towards knowledge that are got. Special attention is focused on effective methods and forms in students’ scientific group. Main aspects and specific activities of the group are described in the article. So, first year students learn elements of scientific research, get skills to work independently at profound studying of definite scientific problems of “ Physical Education” that are hold in the form of reports; make bibliography of the best teachers-instructors of physical education with the purpose of learning of their experience, their creative laboratory; - participate in preparation of methodological textbooks: models of work of famous innovative teachers; slides of the relevant problems of physical education; portfolio of modern teacher of physical education. Adult students start participating in research work. Theoretical and experimental developments are consigned to them that are hold during pedagogical practice. Results are formed as a term and graduation papers, scientific articles and reports of scientific conference. It was concluded that the different creative tasks, which future teacher of physical training should determine within group activity, promote students for active independent creative work, develop creative activity, professional orientation and personal interest. | ua |
dc.description.abstract | В статье представлен анализ функционирования студенческого научного кружка «Креативные физкультурники» Мариупольского государственного университета, кафедра физического воспитания, спорта и здоровья человека. Описана деятельность и потенциальные возможности студенческого научного кружка, рассмотрена кружковая форма работы студентов, охарактеризованы эффективные методы и формы работы студенческого научного кружка, раскрыты особенности деятельности кружка, ключевые виды работы студентов. Доказано, что разнообразные творческие задания, которые должны в период кружковой работы решать будущие учителя физического воспитания, стимулируют студентов к активной творческой работе, развивают творческую активность, профессиональную направленность и личную заинтересованность. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | майбутній учитель фізичного виховання | ua |
dc.subject | педагогічна творчість | ua |
dc.subject | творчі завдання | ua |
dc.subject | саморозвиток | ua |
dc.subject | творча самостійність | ua |
dc.subject | future teacher of physical education | ua |
dc.subject | pedagogical activity | ua |
dc.subject | creative assignments | ua |
dc.subject | self-development | ua |
dc.subject | creative independence | ua |
dc.subject | будущий учитель физического воспитания | ua |
dc.subject | педагогическое творчество | ua |
dc.subject | творческие задачи | ua |
dc.subject | саморазвитие | ua |
dc.subject | творческая самостоятельность | ua |
dc.subject.classification | 378.147:796.011.3 | ua |
dc.title | Вплив наукового середовища гуртка на формування творчої особистості майбутнього вчителя фізичного виховання | ua |
dc.title.alternative | The influence of scientific society (environment mug) on the formation of creative personality of future teachers of physical education | ua |
dc.title.alternative | Влияние научной среды кружка на формирование творческой личности будущего учителя физического воспитания | ua |
dc.type | Article | ua |