У статті обґрунтована педагогічна умова підготовки майбутнього соціального педагога як суб’єкта професійної діяльності: встановлення міжпредметних зв’язків між дисциплінами професійно-орієнтовної підготовки. Описано реалізація означеної умови, яка буде здійснюватись у процесі оволодіння студентами – соціальними педагогами змістом розроблених модулів, на підставі використання творчих завдань. До означеної педагогічної умови були визначені вимоги, що мають забезпечувати продуктивність процесу підготовки майбутнього соціального педагога як суб’єкта професійної діяльності.
In the article the pedagogical conditions of future social teacher as the subject of professional activity: the establishment of interdisciplinary connections between disciplines professionally-oriented training. Described modular design of content the training of future social workers as subjects of professional activity. The basic components of the methods of implementation interdisciplinary connections disciplines cycle professionally oriented (professional and practical) training in the training of future social workers as the subject of professional activity: realization contextual approach using connective reproductive partially-search method, the problem presentation; inclusion in the student professionally and personally meaningful activity for them and various kinds of intellectual activities in the form of students solving social and educational tasks; application techniques "holographic" projection method and such method that provides information; independent students perform complex tasks. The paper found that the condition is designated by a professionally-activity oriented, it belonged requirements, and the accumulation of constructive interaction of educational process at various stages of training; realization of personality-oriented educational technologies aimed at development of subjectivity in the future social teacher; student involvement in scientific research and research activities in various stages of training. The conditions involves the implementation of the educational process on the basis of constructive dialogue between individuals, targeting the process of learning to individual interests and abilities, promotion aspirations of students and selfdevelopment and achieves goals in professional activity of the participants of the educational process (which is subject to exchange opinions, asking questions coordination and coordination, collective analysis of the results and the process of joint activities, etc.).
В статье обосновано педагогическое условие подготовки будущего социального педагогов как субъекта профессиональной деятельности: установление межпредметных связей между дисциплинами профессиональноориентировочной подготовки. Описана реализация определенного условия, которое будет осуществляться в процессе овладения студентами – социальными педагогами содержанием разработанных модулей, на основе использования творческих заданий. К выявленному педагогическому условию были определены требования, которые будут обеспечивать продуктивность процесса подготовки будущего социального педагога как субъекта профессиональной деятельности.