ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Сидоренко, В. В. | |
dc.date.accessioned | 2019-10-02T09:05:50Z | |
dc.date.available | 2019-10-02T09:05:50Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.citation | Сидоренко, В. В. Акмеологічні технології в освіті дорослих / В. В. Сидоренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 16 : Творча особистість вчителя : проблеми теорії і практики : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 26 (36). - С. 38-42. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25728 | |
dc.description.abstract | Стаття продовжує цикл публікацій автора, присвячений розробленню технології науково-методичного супроводу професіогенезу педагогічних працівників у системі післядипломної освіти. Здійснено експлікацію базових понять «професіогенез педагогічних працівників», «технологія навчання дорослих», «акмеологічні технології», «акмеограма».Описано акмеологічні технології неперервного професійного розвитку педагогічних працівників протягом міжкурсового періоду. Розглянуто акмеограмуяк засіб стимулювання й перманентного моніторингу акмединаміки педагогічної майстерності, що уможливлює формування спеціаліста інформаційного суспільства як суб’єкта власного самовдосконалення до рівня найвищих професійних досягнень. | ua |
dc.description.abstract | This article continues the series of publications of the author, devoted to the development of technology scientific and methodological support professional development teaching staff at post-graduate education. Done explication of the basic concepts of «pedagogical profesiohenez», «adult learning technology», «acmeological technology», «akmeohrama». Acmeological studied technology of continuous professional development of teachers throughout mizhkursovoho period, aimed at providing personal and professional skills as a subject specialist vocational and educational activities, the development of its internal capacity, adaptive capacity, the search for effective ways professional development individual educational trajectory fulfillment at professional and personal acme. Acmeological technology in adult education grounded as a factor improving the quality and efficiency of post-graduate education, increase in demand for educational services, changing motivational readiness and ability of teaching staff to lifelong learning. Among the educational technologies acmeological professional development considered acmeological design acmeological analysis, acmeological examination, akmetektonichnyy analysis, acmeological modeling, drafting akmeohramu, trainings acmeological. Akmeohramu defined as a means to stimulate and permanent monitoring acme speakers pedagogical skill that enables the formation of specialist information society as the subject of his own self to the highest level of professional achievement. The comparative analysis akmeohramy professiogram and the professional development of teachers. The variant akmeohramu, including analysis of types of professional and educational activities, its purpose, motive, means, structure, functions, algorithms, operations and transactions acmeological description invariants of subjective characteristics of professional and educational activities in its qualities. | ua |
dc.description.abstract | Статья продолжает цикл публикаций автора, посвященный разработке технологии научно-методического сопровождения профессиогенезиса педагогических работников в системе последипломного образования. Осуществляется экспликация базовых понятий «профессиогенез педагогических работников», «технология обучения взрослых», «акмеологические технологии», «акмеограма». Описаны акмеологические технологии непрерывного профессионального развития педагогов в течение межкурсового периода.Рассматривается акмеограма как средство стимулирования и перманентного мониторинга акмединамики педагогического мастерства, что способствует формированию специалиста информационного общества как субъекта собственного самосовершенствования до уровня высоких профессиональных достижений. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | освіта дорослих | ua |
dc.subject | система післядипломної педагогічної освіти | ua |
dc.subject | педагогічний професіогенез | ua |
dc.subject | науковометодичний супровід | ua |
dc.subject | диференційований акмеологічний простір | ua |
dc.subject | міжкурсовий період | ua |
dc.subject | акмеограма | ua |
dc.subject | індивідуальна освітня траєкторія | ua |
dc.subject | акмеологічні технології | ua |
dc.subject | самотрансценденція | ua |
dc.subject | adult education | ua |
dc.subject | postgraduate education system | ua |
dc.subject | teaching profesiohenez | ua |
dc.subject | scientific and methodological support | ua |
dc.subject | differentiated acmeological space | ua |
dc.subject | mizhkursovyy period akmeohrama | ua |
dc.subject | individual educational trajectory | ua |
dc.subject | acmeological technology | ua |
dc.subject | self-transcendence | ua |
dc.subject | образование взрослых | ua |
dc.subject | система последипломного педагогического образования | ua |
dc.subject | педагогический профессиогенез | ua |
dc.subject | научно-методическое сопровождение | ua |
dc.subject | дифференцированное акмеологическое пространство | ua |
dc.subject | межкурсовой период | ua |
dc.subject | акмеограма | ua |
dc.subject | индивидуальная образовательная траектория | ua |
dc.subject | акмеологические технологии | ua |
dc.subject | самотрансценденция | ua |
dc.subject.classification | 37.011.3-051:005.336.5:37.091.12:005.963 | ua |
dc.title | Акмеологічні технології в освіті дорослих | ua |
dc.title.alternative | Akmeological technologies in adult education | ua |
dc.title.alternative | Акмеологические технологии в образовании взрослых | ua |
dc.type | Article | ua |