Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Формування професійної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури в умовах педагогічної практики

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Свєртнєв, О. А.
dc.contributor.author Голуб, Л. О.
dc.date.accessioned 2019-09-19T12:47:31Z
dc.date.available 2019-09-19T12:47:31Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Свєртнєв, О. А. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури в умовах педагогічної практики / О. А. Свєртнєв, Л. О. Голуб // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. - Вип. 5 (113). - С. 161-165. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25582
dc.description.abstract Статтю присвячено дослідженню проблеми формування професійної компетентності майбутніх вчителів фізичної культури у діяльності вищих навчальних закладів. З’ясовано підходи до розкриття сутності, змісту та структури професійної компетентності у контексті проходження педагогічної практики майбутніх вчителів фізичної культури. Обгрунтовано роль педагогічної практики у професійному зростанні майбутнього педагога. Підготовка майбутнього вчителя фізичної культури повинна опиратись на цілісну систему знань, які є важливою складовою предметно-професійної компетентності фахівця. Практична підготовка майбутнього вчителя фізичної культури є важливою складовою у формуванні його компетентності. ua
dc.description.abstract The modern stage of professional preparation of teachers is characterized the authors of Svertnevym А.A. and Golub L.A. in their article «Formation of professional competence of the future teacher of physical culture in the conditions of pedagogical practice» by educational innovation directed to preserve achievements of the past and, at the same time to modernize the education system according to requirements of time, advanced science achievements, culture and social practices. High School focused on the quality training. of expert. Future teachers training of physical culture should be based on an integral knowledge system, which is an important component of subject – professional competence of the expert. The article touches upon the problem of training of future physical education teachers. The views of scientists about the notion of professional competence of future teachers of physical training and its formation during pedagogical practice within the process of professional training in universities are analyzing.It is well-proven that efficiency of practical preparation can be enhanceable at the terms of complex improvement of forms and methods of educational process: introduction of multimedia technologies is for lecture employments and introduction of of informatively communication technologies in the method of leadthrough of practical employments. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject компетентність ua
dc.subject формування професійної компетентності вчителя фізичної культури ua
dc.subject педагогічна практика студентів ua
dc.subject physical training ua
dc.subject professional competence ua
dc.subject notion of professional competence of teacher of physical training ua
dc.subject teacher of physical training ua
dc.subject pedagogical practice of students ua
dc.title Формування професійної компетентності майбутнього вчителя фізичної культури в умовах педагогічної практики ua
dc.title.alternative Formation of professional competence of the future teacher of physical culture in the conditions of pedagogical practice ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics