У статі розкриваються основні питання організації, змісту і методики проведення занять з прикладної
фізичної культури з використанням смуги перешкод у процесі фізичного виховання студентів у вузі. Зроблено спробу
розповісти про сучасний освітній стандарт вищої професійної освіти представити смугу перешкод як одне з найбільш
ефективних засобів комплексного формування життєво необхідних прикладних навиків у процесі всебічної фізичної
підготовки студентів, в циклі загальних гуманітарних і соціально-економічних дисциплін.
Удосконалення спеціальних рухових умінь і навичок передбачає освоєння системи науково-практичних і
спеціальних знань, що необхідні для розуміння соціальних процесів функціонування фізичної культури, вміння їх
адаптивно, творчо використовувати в особистісному і професійному розвитку, самовдосконаленні, організації здорового
способу життя. Впровадження вправ на смузі перешкод підвищить рівень фізичної підготовленості студентів,
модернізує систему фізичного виховання студентів, підготовить молодь до трудової діяльності та службі у Збройних
Силах України.
Стаття містить приблизну програму для вищих навчальних закладів з прикладної фізичної культури, зокрема,
смуг перешкод, які цілеспрямовано формуються і удосконалюються в ході занять, вирішуючи проблеми професійного
виховання студентської молоді.
The article reveals the main issues of the organization, content and methods of conducting occupations on applied physical
culture using a barrier of obstacles in the process of physical education of students in the university. An attempt is made to tell about
the modern educational standard of higher professional education to present a barrier of obstacles as one of the most effective
means of complex formation of vital practical skills in the process of comprehensive physical training of students in the cycle of
general humanitarian and socio-economic disciplines.
Improvement of special motor skills involves the development of a system of scientific and practical and special knowledge
that is necessary for understanding the social processes of the functioning of physical culture, their ability to adapt, creatively use in
personal and professional development, self-improvement, organization of a healthy lifestyle. Implementation of exercises on the
barrier of obstacles will increase the level of physical fitness of students, modernize the system of physical education of students,
prepare young people for work and service in the Armed Forces of Ukraine. The article contains an approximate program for higher education institutions in applied physical culture, in particular,
obstacle strips that are purposefully formed and refined during classes, solving problems of professional education of student youth.