У статті зазначається, що проблема фізичного виховання студентської молоді у процесі занять ігровою
діяльністю в сучасних умовах реформування освіти є актуальним науковим дослідженням. Акцентовано, що для
покращення освітньої діяльності студентської молоді слід ознайомити викладачів та тренерів закладів вищої освіти з
ефективними організаційно-педагогічними умовами фізичного виховання з використанням сучасних методів тощо. Також
у статті розкрито ефективні організаційно-педагогічні умови фізичного виховання студентів у процесі занять ігровою
діяльністю, а саме: розуміння студентською молоддю важливості занять з фізичного виховання засобами ігрової
діяльності; раціональний підбір дієвих змісту, методів та видів фізкультурно-масової роботи із використанням
спортивних ігор, спрямованих на формування мотивації до систематичних занять; уточнення та корекція роботи
викладачів закладів вищої освіти щодо фізичного виховання студентів у процесі занять ігровою діяльністю. Методика з
використанням даних організаційно-педагогічних умов сприяла підвищенню рівнів фізичної вихованості студентів.
The article notes that the problem of physical
education of students in the process of playing games in the modern conditions of education reform is a relevant research. It is
emphasized that in order to improve the educational activities of students, it is necessary to familiarize teachers and trainers of
higher educational institutions with effective organizational and pedagogical conditions of physical education using modern methods
and the like. The article also reveals effective organizational and pedagogical conditions for the physical education of students in the
course of playing gaming activities, namely: understanding by the young people of the importance of physical education classes by
means of playing activities; rational selection of effective content, methods and types of physical-mass work using sports games
aimed at creating motivation for systematic training; clarification and correction of the work of teachers of higher educational
institutions on physical education of students in the process of playing game activities. The method using data of organizational and
pedagogical conditions contributed to an increase in the levels of physical education of students.
In the article, it was important to study the current state and identify the reasons for the low efficiency of physical education
of student youth of higher education institutions, namely: inconsistency between the educational conditions and the interests of
students and their development; insufficient consideration of pedagogical principles influencing the education of students; the efforts
of some teachers and trainers to obtain educational and sports results in a very short time, etc .; inconsistency of educational
methods with practical activity that does not allow to objectively evaluate their effectiveness, etc.