У статті висвітлено питання використання інформаційних технологій у процесі фізичного виховання студентської молоді. Проведено аналіз спеціальної науково-методичної літератури щодо використання різних мультимедіа навчального призначення. Представлена структура веб-порталу «Нealth saving club», сайту для студентів, який працює з метою оцінки стану здоров'я та надання рекомендацій щодо комплексу заходів, спрямованих на попередження виникнення захворювань і усунення факторів ризику їх розвитку. Розвинена гіпертекстова структура веб-порталу «Нealth saving club» забезпечує можливість зручного інтерфейсу користувача; застосування гіпертекстових інформаційних моделей сприяє формуванню пізнавальної самостійності студентів та дає можливість реалізувати багатовимірні й багаторівневі зв’язки між елементами, висвітлювати одне й те саме поняття кілька разів із різних поглядів із додаванням нової інформації.
The article covers the use of information technologies in the process of physical education of student youth. The analysis of special scientific and methodical literature on the use of various multimedia educational purposes has been carried out. The purpose of the research: to provide a description of the structural components of the interactive form of student activity, the web portal " Нealth saving club". Represented structure of the Web portal " Нealth saving club". It's а site for students that works with the purpose of assessing the state of health and recommendations for a set of measures aimed at preventing the occurrence of diseases and eliminating the risk factors for their development. The basis of the site's work in the context of the formation of the person's physical culture is a set of modules: "Testing", "Theory", "Schedule of classes", "Glossary". The developed hypertext structure of the Webportal " Нealth saving club" provides an opportunity for a user-friendly interface; the application of hypertext information models contributes to the formation of cognitive independence of students and enables the implementation of multidimensional and multilevel communication between elements, to cover the same concept several times from different points of view with the addition of new information. Our system of virtual educational environment, the web-portal "NSC" is not a single implementation of virtual media resources, but a systematic basis for creating a healthforming environment for student youth using media content, which provides activities in a single virtual space. Further research will focus on determining the effectiveness of the practical implementation of the web portal «NSC» with the aim of raising the level of theoretical knowledge, as well as in the quality control system of the formed knowledge and during the self-training of students.