У статті розглянуто проблему зростання підліткової злочинності, як
наслідок соціально-економічних та культурно-духовних процесів які відбуваються
в Україні. Розкрито сучасні підходи кримінально-виконавчої політики держави в
частині застосування кримінальних покарань до неповнолітніх засуджених.
Враховуючи зміни в законодавстві та виходячи з аспектів державної політики
щодо створення ювенальної юстиції, обґрунтовано необхідність підготовки
фахівців для роботи з неповнолітніми, які перебувають у конфлікті з законом.
Неповнолітні порушники закону належать до вразливої категорії осіб, для
роботи з якою працівник пенітенціарної системи повинен володіти відповідним
комплексом знань та професійних навичок. Визначено, що створення центрів
ювенальної пробації висуває нові вимоги до сучасного пенітенціарія, який має
володіти відповідними компетенціями для проведення соціально-виховної роботи
з підлітками, які порушили закон, ефективно впроваджувати та застосовувати
нові інструменти, методики для визначення ризиків скоєння злочинів
неповнолітніми, результативного застосування пробаційних програм, планування
та здійснення виховної роботи з підлітками та їх сім’ями.
The article deals with the problem of the growth of adolescent crime, as a result
of socioeconomic and also cultural and spiritual processes taking place in Ukraine.
Modern approaches of criminal and executive policy of the state in the field of criminal
punishments application to juvenile convicts are revealed.
Taking into account changes in the legislation and based on aspects of the state
policy on Juvenile Justice creation, the necessity of specialists’ preparation for work
with minors who are in conflict with Law is substantiated. Juvenile offenders belong to
the susceptible category of persons, for work with which a penitentiary worker should
possess an appropriate set of knowledge and professional skills.
Consequently, the creation of centers of Juvenile Probation puts forward new
requirements for modern penitentiary worker, who should have appropriate
competencies for conducting social and educational work with adolescents who violated
the law, implement and apply new tools, methods for determining the risks of
committing crimes by minors effectively, the productive use of probation programs,
planning and conducting educational work with adolescents and their families.