У статті викладено способи інтегрування партнерської взаємодії до
підготовки соціальних працівників в умовах освітнього середовища університету.
Обґрунтовано необхідність застосування потенціалу соціального лідерства для
впровадження принципів партнерської взаємодії. Доведено необхідність
створення умов для співпраці соціальних інституцій з навчальними закладами у
системі підготовки соціальних працівників. Охарактеризовано соціальне
лідерство як стратегічний ресурс підготовки соціальних працівників в умовах
університетського освітнього середовища. Аналізуються особливі форми
партнерської взаємодії соціальних та освітніх інституцій, які спрямовується на
реалізацію спільної мети щодо формування конкурентоспроможності майбутніх
фахівців соціальної сфери.
The article describes the ways of integration of partnership in the preparation of
social workers in the educational environment of the University. The necessity of using
the potential of social leadership for implementation of the principles of partnership
interaction is substantiated. The necessity of creating conditions for cooperation of
social institutions with educational institutions in the system of preparation of social
workers is proved. The social leadership is characterized as a strategic resource for the
training of social workers in the conditions of the university educational environment.
The special forms of partnership interaction between social and educational institutions
are analyzed, which are aimed at the implementation of the common goal of forming the competitiveness of future specialists in the social sphere.