Стаття присвячена розгляду питання використання веб-сайту викладача з метою покращення
рівня комунікації між учнями та вчителем. На основі сайту, розробленого автором, описано особливості
використання такого роду засобу в системі організації навчального процесу з фізики. Представлено
структуру сайту, розглянуто вміст його основних сторінок та доцільність використання
запропонованих дидактичних засобів як під час занять, так і в позаурочний час, що сприятиме
формуванню навиків самоосвіти. Проаналізовано ефективність використання запропонованих завдань
та інструментів з позиції їх впливу на рівень та якість засвоєння навчального матеріалу. Визначено
основні чинники, що впливають на розвиток готовності учнів до самоосвітньої діяльності. Здійснено
порівняльний аналіз ефективності використання веб-сайту та матеріалів, розміщених на його
сторінках. На основі опитувальника О. Д. Ішкова, проаналізовано рівні самоорганізації в учнів контрольних та експериментальних класів. Зазначено, що крім налагодження взаємозв’язку між учнями
та учителем, підвищення інтересу до вивчення предмету, осучаснення освітнього процесу, веб-сайт
учителя може слугувати і платформою для обміну досвідом між учителями та засобом їх професійного
вдосконалення.
The article is devoted to the question of using the teacher’s website to improve the communication between
pupils and teachers. On the basis of the author’s website, describes the features of the use ones for the organization
of the educational process in Physics. The structure of the site is presented. The contents of its main pages are
considered and the expediency of using the offered didactic tools at the classes and in extra-curricular time, which
will promote the realization of self-education skills. The effectiveness of the proposed tasks and tools is analyzed. The
main factors influencing the development of pupils’ readiness for self-education activity are determined. A
comparative analysis of the effectiveness of using the website and the materials placed on its page is carried out. On
the basis of the questionnaire O. D. Ishkova, the levels of self-organization of pupils at the control and experimental
classes are analyzed. In addition to establishing the relationship between pupils and teachers, increasing interest to
studying the subject, updating the educational process, the teacher’s website can serve as a platform for the
exchange of experience between teachers and be the tool of their professional development.