Одним із основних завдань вищого навчального закладу є підготовка фахівців, здатних здобувати
нові знання, розв’язувати проблеми, які виникають як у професійній діяльності, так і в повсякденному
житті. В системі підготовки фахівців теоретичну механіку можна вважати основною дисципліною не
лише завдяки практичній спрямованості, але й завдяки її світоглядній ролі. В статті висвітлено
значимість дисципліни теоретична механіка при підготовці студентів технічних спеціальностей.
Розглянуто питання про створення педагогічних умов, що впливають на ефективність формування
знань та навичок необхідних для подальшої професійної діяльності. Обгрунтовано роль технічних
дисциплін за умови реалізації принципу професійної спрямованості в навчанні студентів – майбутніх
фахівців технічного напряму. Розглянуто елементи модульно-інформаційної технології з метою
реалізації диференційованого і індивідуалізованого навчання. Сформульовано, що важливим чинником
підвищення рівня знань студентів з теоретичної механіки є моделювання навчальних задач відповідно до
завдань майбутньої професійної діяльності.
One of the main tasks of a higher educational establishment is the training of specialists who are able to
acquire new knowledge, to solve problems that arise both in professional activity and in everyday life. In the
system of training specialists, theoretical mechanics can be considered a basic discipline not only through
practical orientation, but also due to its ideological role. The article highlights the importance of the discipline of
theoretical mechanics in preparing students of technical specialties. The article considers the creation of
pedagogical conditions that influence the effectiveness of the formation of the knowledge and skills necessary for
further professional activity. The role of technical disciplines is substantiated under the condition of realization of
the principle of professional orientation in the training of students - future specialists of technical direction. The
elements of modular information technology are considered in order to implement differentiated and
individualized learning. It is formulated that an important factor in raising the level of knowledge of students in
theoretical mechanics is also the modeling of educational tasks in accordance with the tasks of future professional
activities.