У статті визначено і розкрито сутність основних концептуальних положень методології
продуктивного навчання фізики, та доведена її ефективність в закладах середньої освіт. Реалізація
запропонованої методології продуктивного навчання фізики забезпечує сформованість інтегрованої
якості особистості, що дозволяє застосувати набуті знання і вміння в конкретних ситуація для
розв’язань різних проблем, що виникають або можуть виникнути в реальному житті. Визначено основні
структурні компоненти: мотиваційний (мотиви, потреби, інтереси), цільовий (завдання), змістовий
(принципи добору інтегрованого змісту курсу фізики), організаційно-діяльнісний (основні шляхи реалізації
інтеграції змісту фізики через форми, методи, дидактичні засоби навчання та діяльність учня і
викладача), рефлексійно-оцінювальний (критерії досягнення мети та завдань навчання). Дієвість
забезпечується психолого-педагогічними умовами та методологічними підходами до організації
продуктивного навчання.
The article defines and reveals the essence of the basic conceptual provisions of the methodology of
productive teaching of physics, and its efficiency in secondary education institutions is proved. The
implementation of the proposed methodology of productive teaching of physics ensures the formation of an
integrated quality of the individual, which allows you to apply the acquired knowledge and skills in a specific
situation to solve various problems that arise or may arise in real life. The basic structural components are
defined: motivational (motives, needs, interests), target (task), content (principles of selection of the integrated
content of the course of physics), organizational and activity (main ways of realization of integration of the
content of physics through forms, methods, didactic means of education and activity of the student and teacher),
reflective-assessment (criteria for achieving the goals and objectives of training). Effectiveness is provided by
psychological and pedagogical conditions and methodological approaches to the organization of productive
learning.