У статті розглянуто методичні підходи до висвітлення проблем сучасної квантової фізики при підготовці майбутніх учителів та викладачів фізики, а також науковців. Констатовано, що підвищення рівня фізичної освіти випускників є невідкладним завданням університетів, які готують фахівців за спеціальностями фізичного та технічного спрямування. Тому як один із шляхів реалізації поставлених
завдань визначено перегляд змісту навчальних програм з фізики і доповнення його питаннями, які відображають сучасний стан фізики та досліджень у різних її галузях. Запропоновано методичні підходи до підвищення наукового рівня курсу “Атомна і ядерна фізика”, які полягають у системному ознайомленні студентів із сучасними проблемами квантової фізики. Встановлено, що для підвищення
рівня знань студентів з фізики, становлення їх інтелекту та формування новітнього наукового світогляду доцільно зупинитися на таких основних сучасних проблемах квантової фізики, як проблема космологічної сталої, проблема конфайнменту кварків і проблема квантової гравітації. Також зазначено, що проблема підвищення наукового рівня фізичної освіти є особливо актуальною для
майбутніх учителів і викладачів фізики, які в подальшому будуть відповідальні за виховання молодих наукових кадрів.
The article deals with methodological approaches to the problems of modern quantum physics in the preparation of future teachers and teachers of physics, as well as scientists. It was stated that increasing the level of physical education of graduates is an urgent task of universities that train specialists on the specialties of
physical and technical direction. Therefore, one of the ways of realizing the tasks is to review the content of the curricula in physics and to supplement its questions, which reflect the current state of physics and research in its various fields. The methodical approaches to raising the scientific level of the course “Atomic and Nuclear
Physics”, which consist of systematic acquaintance of students with modern problems of quantum physics, are offered. It is established that in order to improve the level of knowledge of students in physics, the formation of their intelligence and the formation of the latest scientific outlook, it is advisable to focus on such basic problems
of quantum physics as the problem of cosmological stability, the problem of confinement of quarks and the problem of quantum gravity. It is also noted that the problem of raising the scientific level of physical education is
especially relevant for future teachers and teachers of physics, who will be responsible for the future education of young scientific personnel.