Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Взаємозв’язок логічного та емоційно-художнього в просвітницькій діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Кузнецова, О. А.
dc.date.accessioned 2019-07-22T13:12:35Z
dc.date.available 2019-07-22T13:12:35Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Кузнецова, О. А. Взаємозв’язок логічного та емоційно-художнього в просвітницькій діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва / О. А. Кузнецова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 25 (30). - С. 9-15. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25175
dc.description.abstract Розкривається специфіка просвітницької діяльності студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів. Виділено напрямки музично-просвітницької роботи з учнями: агітаційно-пропагандистська діяльність; проголошення художньо-естетичних цінностей; використання музично-просвітницьких знань у загальній практичній роботі; використання музично-просвітницьких ідей у творчій діяльності; організація змістовного відпочинку та дозвілля дітей і молоді. Наголошується роль планування музично- просвітницької роботи. Акцентовано увагу на художньо-музичному вихованні учнів у позаурочний час, що сприяє емоційно-образному цілісному сприйманні творів музичного мистецтва школярами, активізації художньо-образного мислення за допомогою синтезу мистецтв. ua
dc.description.abstract The specifics of educational activity of students of arts faculties of pedagogical universities are revealed. The directions of musical-educational work with students are allocated: agitation and propaganda activities; proclamation of artistic and aesthetic richness; use of musical and educational knowledge in general practical work; use of musical, emotion-artistic, enlightenmently and educational ideas in creative activity; organizing of meaningful recreation and leisure for children and youth pupils. An important aspect of the vocational training of a future teacher of musical art is the implementation of methodological analysis in activities of musician, wich should be reflected in the qualitative considerations, because it can be more or less deep, logically slender, but should be present in a brighter form in creative activities of masters of music art. The emphasis is on the artistic and musical education of pupils in extra-curricular time, which contributes to emotional-figurative holistic perception of works of musical art by schoolchildren, activation of artistic-thinking thinking through the synthesis of arts. An active interaction of educational activity with ideas of enlightenment can be as an example for any kind of arts. Musical, educational and enlightenmently activities allow actively to develop speech, musical memory, creative thinking, imagination, fantasy and in general emotional and sensual sphere of schoolchildren, while combining logically balanced and emotional saturation in the process of performing activity organically. The role of planning of musical and educational work with future musical art teachers is emphasized. The educational planning is determined by the following parameters: perspective, quarterly, weekly. The main sections of the plan are defined: the name of the event (if the measure is for professionals, then the title should be short, otherwise, it is better full); purpose of the event; form of conduct; venue; term of conducting; logistics; responsible for holding the event. The significance of the methodical preparation of the future teacher of musical art, which provides a deep knowledge of their subject and the possibility of their bright manifestation in practical activity with students, is outlined. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject вчитель мистецтва ua
dc.subject емоційність учнів ua
dc.subject музичне просвітництво в школі ua
dc.subject art teacher ua
dc.subject musical enlightenment in school ua
dc.subject schoolchildren emotionality ua
dc.subject.classification 378.091.3:78 ua
dc.title Взаємозв’язок логічного та емоційно-художнього в просвітницькій діяльності майбутнього вчителя музичного мистецтва ua
dc.title.alternative The interaction of logical and emotionally-artistic in enlightenment activity of future music art teacher ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу