У статті проаналізовано дані старшокласниць, які мають надлишкову вагу, в рамках навчально-виховного процесу у загальноосвітньому навчальному закладіотримані під час застосування розробленої методики фізичного виховання, із застосуванням засобів оздоровчого фітнесу. Ефективність розробленої методики нормалізації вагистаршокласниць визначалась за показниками: фізичного розвитку, рухової активності, фізичного здоров’я, мотивації до самостійних занять фізичним вихованням та наявністю надлишкової ваги.
Отримані у процесі дослідження дані дозволяють констатувати позитивну динаміку усіх показників, зокрема зафіксовано підвищення рівня мотивації старшокласниць експериментальної групи, зростання індексу фізичної активності з 34,5 до 42,6 балів та зменшення маси тіла в середньому на 3,07 кг. Отже, педагогічний експеримент показує високу ефективність запропонованої методики фізичного виховання старшокласниць, які мають надлишкову вагу, що є основою для її широкого впровадження в практику роботи загальноосвітніх навчальних закладів. Дослідження проводилось з метою покращення ефективності процесу фізичного виховання.
В статье проанализированы данные старшеклассниц, которые имеют избыточный вес, в рамках учебно-воспитательного процесса в общеобразовательном учебном заведении полученные при применении разработанной методики физического воспитания, с применением средств оздоровительного фитнеса. Эффективность разработанной методики нормализации веса старшеклассниц определялась по показателям: физического развития, двигательной активности, физического здоровья, мотивации к самостоятельным занятиям физическим воспитанием и наличием избыточного веса. Полученные в ходе исследования данные позволяют констатировать положительную динамику всех показателей, в частности зафиксировано повышение уровня мотивации старшеклассниц экспериментальной группы, рост индекса физической активности с 34,5 до 42,6 баллов и уменьшение массы тела в среднем на 3,07 кг. То есть, педагогический эксперимент показывает высокую эффективность предложенной методики физического воспитания старшеклассниц, которые имеют избыточный вес, что является основой для ее широкого внедрения в практику работы общеобразовательных учебных заведений. Исследование проводилось с целью повышения эффективности процесса физического воспитания.
There was analyzed the data of senior schoolchildren who are overweight in the framework of the educational process in a comprehensive educational institution obtained during the application of the developed method of physical education, with the use of health fitness means in the article. The effectiveness of the developed method for the normalization of the weight of girls of the senior school age was determined by indicators: physical development, motor activity, physical health, motivation for independent training by physical education and the presence of overweight. The data obtained in the course of the research allow us to determine the positive dynamics of all indicators, in particular, the increase in the level of motivation girls of the senior school age of the experimental group, the growth of the index of physical activity from 34.5 to 42.6 points and the decrease in body weight on average by 3.07 kg were recorded.
Consequently, the pedagogical experiment shows the high efficiency of the proposed method of physical education of girls of the senior school age who are overweight, which is the basis for its widespread introduction into the practice of the work of general education institutions. The study was conducted to improve the effectiveness of the process of physical education.