ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Михальчук, А. Д. | |
dc.date.accessioned | 2019-07-22T08:24:54Z | |
dc.date.available | 2019-07-22T08:24:54Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Михальчук, А. Д. Оцінка шкільної мотивації хлопців та дівчат 6-11 років в процесі фізичного виховання / А. Д. Михальчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 11 (105). - С. 91-95. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25152 | |
dc.description.abstract | В роботі виявлено рівні шкільної мотивації дітей молодшого шкільного віку залежно від їх статі та віку. Результати оцінки рівня шкільної мотивації свідчать, що більшість опитаних хлопців (52 %) та дівчат (53 %) позитивно ставляться до школи, але вже в цьому віці сам навчальний процес їх мало приваблює, їм подобається саме спілкування у школі з однолітками, вчителями. Значна кількість хлопців (36 %) та дівчат (41 %) успішно справляються з навчальною діяльністю, мають гарну шкільну мотивацію. Водночас 1 % хлопців та 4 % дівчат відвідують школу неохоче, мають труднощі у навчанні. А у 2 % хлопців та 1 % дівчат виявлено взагалі негативне ставлення до школи. | ua |
dc.description.abstract | В работе определен уровень школьной мотивации детей младшего школьного возраста в зависимости от их пола и возраста. Результаты оценки уровня школьной мотивации свидетельствуют, что большинство опрошенных мальчиков (52%) и девочек (53%) положительно относятся к школе, но уже в этом возрасте сам учебный процесс их мало привлекает, им нравится общение в школе со сверстниками, учителями. Значительное количество мальчиков (36%) и девочек (41%) успешно справляются с учебной деятельностью, имеют хорошую школьную мотивацию. В то же время 1% мальчиков и 4% девочек посещают школу неохотно, испытывают трудности в обучении. А у 2% мальчиков и 1% девочек выявлено вообще негативное отношение к школе. | ua |
dc.description.abstract | The work revealed levels of school motivation in primary school age children, depending on their gender and age. The results of the assessment of the level of school motivation indicate that most of the respondents (52%) and girls (53%) of the junior school age have a positive attitude towards the school, but at that age, the educational process itself is not attractive to them, they like the communication at school with their peers, teachers A significant number of boys (36%) and girls (41%) successfully cope with educational activities, have good school motivation. A high level of cognitive motivation is characteristic for 9% of boys and only for 1% of girls. At the same time, 1% of boys and 4% of girls attend school are reluctant, have difficulty learning. And in 2% of boys and 1% of girls there was a general negative attitude towards school. The analysis of the results of the questionnaire also revealed differences in the levels of school motivation in boys and girls of all ages. It is shown that 16% of children at the age of 6 years, 10% - at the age of 7 years, 8% - at the age of 8 years, 4% - at the age of 9 years, 11% have a high level of school motivation, educational activity, high level of cognitive motives, - at the age of 10 years. In 4% of girls, the high level of motivation was observed only in 9 years. About a third of the children interviewed have good school motivation. This is the most typical level for junior schoolchildren who successfully cope with educational activities. So, among the boys, a good level of school motivation is at 31% of 6-year-olds, 20% of 7-year-olds, 42% of 8-year-olds, 34% of 9-year-olds and 30% of 10-year-olds. Among girls, a good level of school motivation is observed in 24% of 7-year-olds, 35% of 8-year-olds, 22% of 9-year-olds and 40% of 10-year-olds. The positive attitude toward the school is observed in the majority of the respondents (except for boys in 10 years, girls in 6 and 10 years), but the school attracts them more to non-academic parties. Low school motivation is characteristic for 4% of 9-year-old boys, 5% of 8-year-old girls and 17% of 9-year-old girls. Such schoolchildren are reluctant to attend school, prefer to skip classes, and experience serious learning difficulties. Negative attitude towards school was found in some boys 8-9 years (4% respectively) and 4% 6-year-old girls. School is often perceived by them as a hostile environment, the stay in which it is unbearable for them. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.subject | шкільна мотивація | ua |
dc.subject | емоційне реагування | ua |
dc.subject | молодші школярі | ua |
dc.subject | фізичне виховання | ua |
dc.subject | школьная мотивация | ua |
dc.subject | эмоциональное реагирование | ua |
dc.subject | младшие школьники | ua |
dc.subject | физическое воспитание | ua |
dc.subject | school motivation | ua |
dc.subject | emotional response | ua |
dc.subject | junior schoolchildren | ua |
dc.subject | physical education | ua |
dc.subject.classification | 796.011.3:159.947.5-057.874 | ua |
dc.title | Оцінка шкільної мотивації хлопців та дівчат 6-11 років в процесі фізичного виховання | ua |
dc.type | Article | ua |