Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Розвиток музичних здібностей учнів початкової школи в процесі ігрової діяльності

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Руда, Галина Станіславівна
dc.date.accessioned 2019-06-13T08:23:05Z
dc.date.available 2019-06-13T08:23:05Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Руда, Галина Станіславівна. Розвиток музичних здібностей учнів початкової школи в процесі ігрової діяльності : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 - теорія та методика музичного навчання / Руда Галина Станіславівна ; [наук. керівник Падалка Галина Микитівна] ; Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова. - Київ, 2018. - 19 с. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24731
dc.description.abstract У дисертації досліджено проблему розвитку музичних здібностей учнів початкової школи в процесі ігрової діяльності; проаналізовано стан дослідженості проблеми в музично-педагогічній науці і практиці; уточнено поняття «музичні здібності учнів початкової школи», «музична гра» та «ігрова діяльність»; визначено принципи та педагогічні умови розвитку музичних здібностей учнів початкової школи в процесі ігрової діяльності; розроблено критерії та показники розвиненості музичних здібностей учнів початкової школи; визначено рівні розвиненості музичних здібностей учнів початкової школи в процесі ігрової діяльності; розроблено та експериментально перевірено методику розвитку музичних здібностей учнів початкової школи в процесі ігрової діяльності, що складається з трьох етапів: пасивно-адаптаційного, активно-репродуктивного та ініціативно-творчого. Доцільність впровадження розробленої методики підтверджено в ході педагогічного експерименту, в результаті якого виявлено позитивну динаміку розвитку музичних здібностей учнів. Практичне значення результатів дослідження полягає у тому, що його теоретичні висновки та експериментальні результати можуть бути використані вчителями музичного мистецтва в закладах загальної середньої освіти, викладачами вищих мистецьких навчальних закладів у процесі підготовки студентів до музично-педагогічної діяльності, а також у системі післядипломної освіти вчителів музичного мистецтва. ua
dc.description.abstract В диссертации исследована проблема развития музыкальных способностей учеников начальной школы в процессе игровой деятельности; проанализировано состояние исследуемой проблемы в музыкально- педагогической науке и практике; уточнено понятие «музыкальные способности учеников начальной школы», «музыкальная игра» и «игровая деятельность»; определены принципы и педагогические условия развития музыкальных способностей учеников начальной школы в процессе игровой деятельности; разработаны критерии и показатели развитости музыкальных способностей учеников начальной школы; определены уровни развитости музыкальных способностей учеников начальной школы в процессе игровой деятельности; разработана и экспериментально проверена методика развития музыкальных способностей учеников начальной школы в процессе игровой деятельности, которая состоит из трех этапов: пассивно-адаптационного, активно-репродуктивного и инициативно-творческого. Цеесобразность внедрения разработанной методики подтверждена в ходе педагогического эксперимента, в результате которого обнаружено положительную динамику развития музыкальных способностей учеников. Практическое значение результатов исследования заключается в том, что его теоретические выводы и экспериментальные результаты могут быть использованы учителями музыкального искусства в учреждениях общего среднего образования, преподавателями высших художественных учебных заведений в процессе подготовки студентов к музыкально-педагогической деятельности, а также в системе последипломного образования учителей музыкального искусства. ua
dc.description.abstract Within the thesis research framework, the issue of shaping the primary school learners’ music abilities in the process of play activity was studied; the current research state of the issue within music and pedagogical science/practice domain was considered; the notions of primary school learners’ music abilities, music/rhythm game and play activity were specified; the principles and pedagogical circumstances for shaping the primary school learners’ music abilities in the process of play activity were identified; the criteria and progress characteristics of the primary school learners’ music abilities were figured out; the progress levels of the primary school learners’ music abilities obtained via play activity were identified; gradual/phased methodology of shaping the primary school learners’ music abilities in the process of play activity, involving three stages (passively-adaptive, actively-reproductive and self-motivated artistic), was developed and experimentally confirmed. The effectiveness of implementing the developed methodology was confirmed during pedagogical experiment, in the result of which the upward trend of shaping the learners’ music abilities was observed. The practical significance of the research results lies in the fact that its theoretical conclusions and experimental findings may be implemented by Musical Mastery teachers at comprehensive schools, as well as by higher musical institutions teachers in the process of training the students for music and pedagogical practical activity; within the postgraduate education system for Musical Mastery teachers. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М.П. Драгоманова ua
dc.subject музичні здібності ua
dc.subject учні початкової школи ua
dc.subject ігрова діяльність ua
dc.subject уроки музичного мистецтва ua
dc.subject методика ua
dc.subject музыкальные способности ua
dc.subject ученики начальной школы ua
dc.subject игровая деятельность ua
dc.subject уроки музыкального искусства ua
dc.subject методика ua
dc.subject music abilities ua
dc.subject primary school learners ua
dc.subject play activity ua
dc.subject MusicalMastery classes ua
dc.subject.classification 373.3.016:78(043.3) ua
dc.title Розвиток музичних здібностей учнів початкової школи в процесі ігрової діяльності ua
dc.type Other ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу