Пропонований навчально-методичний посібник укладено з урахуванням багаторічного досвіду роботи членів предметної комісії з української мови та членів журі Всеукраїнського конкурсу-захисту учнівських робіт МАН України. У ньому розкрито основи мовознавчої творчості в Малій академії наук відповідно до трьох її навчальних завдань, спрямованих на формування мовнокомунікативної компетенції учнів, виконання академічного дослідження й отримання наукових фахових знань юними дослідниками мови. Автори посібника розкривають методологічні основи наукового пізнання, комплексно характеризують процес виконання учнівського мовознавчого дослідження, пропонують систему контрольних запитань, вправ, тестів і пошукових завдань для формування мовнокомунікативної компетенції, наукового світогляду та систематизації теоретичних знань з лінгвістики. Посібник може бути використаний у позакласній та позашкільній роботі з української мови, у самостійній підготовці молодих науковців до участі в конкурсах-захистах Малої академії наук, у спеціалізованих літніх та заочних школах Малої академії наук України. Для слухачів, учнів – членів Малої академії наук України, наукових керівників, керівників секцій української мови, учителів, які працюють з обдарованою молоддю, усіх, хто починає свою наукову діяльність.
The textbook outlines the foundations of linguistic creativity in the Junior Academy of Sciences of Ukraine in accordance with its three educational objectives, aimed at forming the language communicative competence of students, the pursuit of academic research and the acquisition of scientific knowledge by young researchers of the language.