STEM-education in Ukraine is in the stage of formation, its implementation is through the reform of school education, namely, the reform of the “New Ukrainian School”. Digital technologies, as an integral part of STEM-education in modern life, occupy a special place in the educational space for the sake of accessibility, integrity, relevance and openness of information. The relevance of the topic is due to the lack of research on STEM-education productivity in Ukraine, which would allow for a developed system of competencies, advantages, perspectives and problems in the process of education of lifelong learning.
STEM-освіта в Україні знаходиться на етапі становлення, її впровадження відбувається шляхом рефор-мування шкільної освіти, а саме реформи “Нова українська школа”. Цифрові технології як невід’ємна частина STEM-освіти сучасного життя посідають особливе місце у освітньому просторі задля доступності, цілісності, актуальності та відкритості інформації. Актуальність тема-тики викликана відсутністю досліджень продуктивності STEM-освіти в Україні, що дозволило б сформовану систему компетентностей, переваг, перспектив і проблему процесі освіти впродовж життя.