Одним із основних факторів формування пізнавальної мотивації учнів є зміст навчального матеріалу. Специфічною особливістю змісту шкільної фізики є те, що при відносній сталості теоретичного компоненту, прикладний компонент змісту вимагає постійного вдосконалення із врахуванням запитів суспільства на кожному етапі його розвитку.
У статті доведено, що прикладний компонент змісту шкільної фізики має величезний мотиваційний потенціал, перш за все, завдяки практичній спрямованості, що дозволяє на основі широкої соціальної мотивації формувати мотиви навчання вищого порядку. У цьому контексті виділено вимоги до змісту інформації з прикладної фізики та вказано шляхи впровадження елементів прикладної фізики в навчальний процес з мотиваційною метою.
Теоретичні обґрунтування мотиваційної ролі прикладного компоненту змісту шкільної фізики підтверджені результатами констатувального педагогічного експерименту, проведеного в ряді шкіл Чернігівської та Київської областей.
Одним из основных факторов формирования познавательной мотивации учащихся является содержание учебного материала. Специфической особенностью содержания школьного физики является то, что при относительной устойчивости теоретического компонента, прикладной компонент содержания требует постоянного совершенствования с учетом запросов общества на каждом этапе его развития. В статье доказано, что прикладной компонент содержания школьной физики имеет огромный мотивационный потенциал, прежде всего, благодаря практической направленности, позволяет на основе широкой социальной мотивации формировать мотивы учения высшего порядка. В этом контексте выделено требования к содержанию информации по прикладной физике и указаны пути внедрения элементов прикладной физики в учебный процесс с мотивационной целью.
Теоретические обоснования мотивационной роли прикладного компонента содержания школьной физики подтверждены результатами констатирующего педагогического эксперимента, проведенного в ряде школ Черниговской и Киевской областей.
One of the main factors of cognitive motivation of students is the content of educational material. A specific feature of the content of school physics is that the relative constancy of the theoretical component applied component content requires constant improvement taking into account demands of society at every stage of its development. The article proved that the applied component content of school physics has great motivational potential, primarily because of the practical orientation, allowing for broad-based social motivation to form higher order learning motives. In this context, highlighted the content of information requirements in applied physics and the ways of introducing elements of applied physics in the educational process of motivational purposes. Theoretical study motivational role applied component content of school physics teacher konstatuvalnoho confirmed the results of the experiment conducted in some schools of Chernihiv and Kyiv regions.