Стаття присвячена інтерактивним технологіям в освіті. Розглядаються їх різновиди та
особливості застосування в навчальному процесі. Сучасні вимоги, визначені в освітніх
стандартах, спонукають учителів не тільки надавати учням навчальну інформацію, а й
навчити їх способів практичного застосування її у повсякденному житті. Реалізувати
зазначені завдання покликана інтерактивна модель навчання.
Розглянуто питання використання інтерактивних технологій як головної складової
професійного зростання. Розглянуто основні проблеми якості освіти в Україні. Визначено, що
для підвищення якості освіти необхідно залучати інтерактивних технології у навчальний
процес. В роботі наголошується, що підвищення ефективності традиційної системи
відбувалося передусім шляхом впровадженням нових підходів до методики проведення лекцій,
семінарів, практичних занять. В статті доведено, що у результаті оптимального
використання різних інтерактивних методів навчання змінюються позиції вчителя й учнів у
навчально-виховному процесі. Із носія готових знань учитель перетворюється в організатора
пізнавальної діяльності учнів, а останні стають рівноправними суб’єктами в навчанні. Одним з
основних переваг інтерактивних методів навчання є наближення процесу навчання до реальної
практичної діяльності майбутніх фахівців. Інтерактивні методи сприяють інтенсифікації та
оптимізації навчального процесу, допомагають навчитися вирішувати проблеми, правильно
формулювати власну думку; аналізувати отриману інформацію; дискутувати, відстоювати
свою точку зору; бути більш впевненими та незалежними.
The article is devoted to interactive technologies in education. Their varieties and features of
application in the educational process are considered. Modern requirements put forward in
educational standards encourage teachers not only to provide students with educational information,
but also to teach them ways of practical application in everyday life. The interactive model of training
is designed to implement the task data.
The article discusses the use of interactive technologies as the main component of professional
growth. The main problems of the quality of education in Ukraine are considered. It is determined that
in order to improve the quality of education, it is necessary to involve interactive technologies in the
educational process. The paper notes that the increase in the effectiveness of the traditional system
occurred primarily through the introduction of new approaches to the methodology for conducting
lectures, seminars, and practical classes. The article proves that as a result of the optimal use of
various interactive teaching methods, the positions of the teacher and students in the teaching and
educational process change. From the carrier of ready knowledge, the teacher turns into the organizer
of cognitive activity of students, and the latter become equal subjects in training. One of the main
advantages of interactive teaching methods is the approximation of the learning process to the real
practical activities of future specialists. Interactive methods contribute to the intensification and
optimization of the learning process, help to learn to solve problems, correctly formulate your own
opinion; analyze the information received; to argue, defend their point of view; be more confident and
independent.