У статті на матеріалі публікацій у періодиці 20-х років минулого століття та
матеріалів, оприлюднених у сучасних засобах масової інформації, досліджуються інновації у
методах навчання грамоти і читання. Акцентовано на практичному аспекті застосування
нововведень, їхній апробації під час проведення уроків. У середині 20-х років метод навчання
цілих слів був провідним, але викликав численні дискусії, а згодом був відмінений. Виявлено, що
негативно оцінений на певному хронологічному зрізі новаторський досвід може бути успішно
застосований в інший час, в інших умовах і давати позитивні результати. Новаторські пошуки
педагогів минулого століття і сьогодення об’єднує мета віднайти такі методи, форми і
прийоми, які б викликали інтерес до навчання, збуджували дитячу уяву, підвищували
інтелектуальний та творчий потенціал школяра.
Innovations in teaching methods of literacy and reading were studied in this paper based on the
publications in the periodicals of the 20ties of the previous century which appeared in contemporary
mass media. The practical aspect in the application of innovations, their testing while conducting
lessons was emphasized. In the mid of the 20ties a global method was a leading one; it resulted in
numerous discussions and later it was cancelled. It was found out that innovative experience being
negatively estimated at a certain chronological stage could be successfully applied at a different time
and in different conditions and could lead to positive results. Teachers of the previous century and
those of today share the same aim, namely, to find those methods, forms and approaches which would
encourage children’s interest and imagination to education, increase intellectual and creative potential
of school children.