У навчальному посібнику аналізується розвиток національної освіти в
контексті формування української модерної нації у 1921–1934 рр. Розкрита проблема
неписьменності українського народу, як складова частина націотворення,
висвітлюється ставлення української інтелігенції до питань освіченості народу і
створення національних підручників, яке виявлялося у втіленні національної ідеї в
суспільну свідомість через освіту . Розглядається неоднозначний вплив радянської
масової освіти на процес українського націотворення. З’ясовується роль радянської
влади у визначенні змісту підручників та забезпеченні освітніх закладів
навчальною літературою.
In the book analyzes the development of national education
context of modern Ukrainian nation in 1921-1934 Revealed problem
illiteracy of the Ukrainian people, as part of nation-building,
highlights the attitude of Ukrainian intellectuals to issues of education of the people and
establishment of national textbooks, which manifested in the implementation of the national idea in
public awareness through education. An ambiguous impact of Soviet
public education on the process of nation-building Ukrainian. We explain the role of the Soviet
authorities in determining the content of textbooks and the educational institutions
educational literature.