У статті розглянуто основні підходи до підготовки майбутніх учителів хімії і біології з фізики у педагогічних університетах. Особливість підготовки дозволяє студентам отримати належний рівень природничо-наукових знань і застосовувати їх для подальшого вивчення навчальних дисциплін та у професійній діяльності. Як показує практика, система підготовки студентів цих спеціальностей орієнтована
переважно на інформаційне навчання та слабо озброєна їх досвідом практичних відношень у сфері вибраної професії. У навчанні фізики для цих спеціальностей, як правило, відсутні міждисциплінарні зв’язки, фаховий, прикладний, практичний та доступний характер курсу, що створює роз’єднаність, блокує процес формування у студентів цілісного уявлення про сучасну картину світу та про майбутню професійну діяльність.
Підготовка з фізики розглядається як педагогічна система, що представляє собою
сукупність взаємопов’язаних педагогічних дій, спрямованих на досягнення мети, завдань, результату навчання, виховання і розвитку студентів. Відповідно до запропонованих методичних підходів, підготовка майбутніх учителів хімії і біології з фізики на всіх етапах проводиться як в традиційній, так в інноваційній формах. На наш погляд, підготовка з фізики на основі інноваційного підходу (використання засобів мультимедіа) у більшій мірі розвиває мотивацію навчання, пізнавальні інтереси, науково-природниче мислення та формує науково-природничий
світогляд і єдину наукову картину світу у студентів цих спеціальностей.
The article deals with the main approaches to the training of future teachers of chemistry and
biology in physics at pedagogical universities. The peculiarity of preparation allows students to obtain
the appropriate level of natural sciences and apply them for further study of disciplines and professional
activities.
As practice shows, the system of training students of these specialties is oriented mainly on
informational education and is poorly armed with their experience of practical relations in the field of the
chosen profession. In the training of physics for these specialties, as a rule, there are no interdisciplinary
connections, the professional, applied, practical and accessible nature of the course that creates disunity,
blocks the process of forming students with a holistic view of the contemporary world picture and future
professional activities. Preparation in physics is considered as a pedagogical system, which is a set of interrelated
pedagogical actions aimed at achieving the goals, objectives, results of training, education and
development of students. According to the proposed methodological approaches, the preparation of
future teachers of chemistry and biology in physics at all stages is carried out both in traditional and in
innovative ways. In our opinion, training in physics on the basis of an innovative approach (using
multimedia means) more develops the motivation of learning, cognitive interests, scientific and natural
thinking and forms the scientific and natural worldview and the only scientific picture of the world for
students of these specialties.