У статті розкрито філософський, психологічний та педагогічний підходи до тлумачення суті поняття “саморозвиток”. Узагальнено погляди дослідників феномену, в яких йдеться про: встановлення зв’язку між розвитком і саморозвитком; визначення характеристик, внутрішніх
умов та внутрішніх рушійних сил саморозвитку як процесу, з’ясування факторів визначення ходу саморозвитку та його результатів; розкриття впливу навчання та виховання на саморозвиток. Також проаналізовано результати анкетування вчителів фізики і старшокласників та сформульовано висновки щодо розуміння ними суті феномену.
The article deals with the philosophical, psychological and pedagogical approaches to the
interpretation of the concept of "self-development". The views of researchers of the phenomenon are
summarized, which are establishing a connection between development and self-development; definition
of characteristics, internal conditions and internal motive forces of self-development as a process,
elucidation of the factors determining the course of self-development and its results; Disclosure of the
impact of education and self-development. Moreover, results of the questionnaire of teachers of physics
and senior pupils were also analyzed and conclusions were formulated regarding the understanding of
the essence of the phenomenon.