Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Professional training of foreign language teachers in Germany: conceptual framework

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Ikonnikova, M. V.
dc.date.accessioned 2019-04-08T10:53:46Z
dc.date.available 2019-04-08T10:53:46Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Ikonnikova, M. V. Professional training of foreign language teachers in Germany : conceptual framework / M. V. Ikonnikova // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 65. – С. 45-49. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/24086
dc.description.abstract The article deals with the problem of professional training of foreign language teachers in Germany through the prism of the main conceptual framework. It is highlighted that the requirements for professional training and retraining of foreign language teachers put forward the need to cultivate modern and competitive specialists who are able to update the content of the education process today. It is specified that professional training of foreign language teachers in Germany is based on the principles of continuity, integrativity, cultural development and professional growth. It is concluded that German training programmes for foreign language teachers are accorded with their needs for an integrated application of the knowledge obtained during professional pedagogical training ua
dc.description.abstract Статтю присвячено проблемі професійної підготовки вчителя іноземної мови в Німеччині в контексті концептуальних засад. З’ясовано, що вимоги до професійної підготовки й перепідготовки вчителів іноземних мов актуалізують потребу в підготовці сучасних і конкурентоздатних фахівців, які здатні оновлювати зміст сучасного освітнього процесу. Зазначено, що професійна підготовка вчителів іноземних мов у Німеччині базується на принципах безперервності, інтегративності, культурного розвитку та професійного зростання. Зроблено висновок про те, що німецькі освітні програми підготовки вчителів іноземних мов відповідають потребам сьогодення щодо комплексного застосування знань, здобутих під час професійної педагогічної підготовки. ua
dc.language.iso en ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject language education ua
dc.subject foreign language teacher ua
dc.subject philologist ua
dc.subject professional training ua
dc.subject concept ua
dc.subject Germany ua
dc.subject Ukraine ua
dc.subject мовна освіта ua
dc.subject вчитель іноземної мови ua
dc.subject філолог ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject концепція ua
dc.subject Німеччина ua
dc.subject Україна ua
dc.subject.classification 378.14:80(430) ua
dc.title Professional training of foreign language teachers in Germany: conceptual framework ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Links Collection

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics