У статті розглядається хореографічне мистецтво та його специфічні закони, особливі
форми, виразні методи і засоби. Доводиться, що хореографія – це синкретичне мистецтво, в
якому злилися танець і пантоміма, музика і поезія, скульптурні пози і пластика рухів,
драматургія літературного твору. Зазначається, що талант балетмейстера полягає в умілому
з’єднання всіх цих виразних засобів для створення цілісного художнього образу в одному
хореографічному творі. Незважаючи на специфіку творчої діяльності (в професійному або
аматорському мистецтві), стильову приналежність (балетмейстер класичного балету, народного або сучасного танцю), освітній рівень (вузи культури, мистецтва, коледжі), місце
професійної діяльності (театр, ансамбль народного танцю, аматорський колектив, школа
мистецтв, цирк, телебачення тощо) суть творчої професії балетмейстера в одному – створення
танцю. Розглядаються особливості роботи балетмейстера над створенням репертуару в
хореографічному колективі.
The article deals with choreographic art and its specific laws, special forms, expressive methods
and means. It turns out that choreography is a syncretic art in which dance and pantomime, music and
poetry, sculptural poses and plastic movements, dramaturgy of a literary work have merged. It is noted
that the talent of the choreographer is the skillful combination of all these expressive means for creating
a holistic artistic image in one choreographic work. Despite the specifics of creative activity (in
professional or amateur art), stylistic accessory (ballet master of classical ballet, folk or modern dance),
educational level (universities of culture, art, college), place of professional activity (theater, folk dance
ensemble, amateur group, school of art, circus, television, etc.) are the essence of the creative profession
of choreographer in one – the creation of dance. The features of the choreographer’s work on creating a
repertoire in the choreographic team are considered.