Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Навчання іноземних мов у закладах вищої освіти: підходи та принципи

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Литовченко, І. М.
dc.date.accessioned 2019-04-03T10:28:36Z
dc.date.available 2019-04-03T10:28:36Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Литовченко, І. М. Навчання іноземних мов у закладах вищої освіти: підходи та принципи / Литовченко І. М. // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 64. - С. 137-140. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23990
dc.description.abstract У статті проаналізовано три основні підходи до навчання іноземних мов у дорослій аудиторії закладів вищої освіти, а саме: діяльнісний, комунікативний та особистісно орієнтований. Підкреслено роль особистісно орієнтованого підходу до навчання іноземних мов у вищих навчальних закладах, який можна вважати провідним у навчанні дорослих, оскільки він орієнтується на особистість дорослого учня, його потреби та можливості. З’ясовано, що одним із основних завдань навчання на основі особистісно орієнтованого підходу є формування в дорослого учня здатності самостійно спрямовувати свою навчальну діяльність, брати на себе відповідальність за ухвалення рішень і за результати навчання, тобто бути активним суб’єктом навчальної діяльності. З огляду на роль дорослого учня як суб’єкта навчання за особистісно орієнтованого підходу визначено можливості його реалізації на основі андрагогічних принципів із урахуванням індивідуально-психологічних особливостей дорослого учня, його здатності до самоспрямованого навчання, великого та різноманітного досвіду, мети, завдань, потреб та інтересів. ua
dc.description.abstract В статье проанализированы три основных подхода к обучению иностранным языкам во взрослой аудитории высших учебных заведений, а именно: деятельностный, коммуникативный и личностно ориентированный. Подчеркнута роль личностно ориентированного подхода к обучению иностранным языкам в высших учебных заведениях, который можно считать ведущим в обучении взрослых, поскольку он ориентируется на личность взрослого ученика, его потребности и возможности. Установлено, что одной из основных задач обучения на основе личностно ориентированного подхода является формирование у взрослого ученика способности самостоятельно направлять свою учебную деятельность, брать на себя ответственность за принятие решений и за результаты обучения, то есть быть активным субъектом учебной деятельности. Учитывая роль взрослого ученика как субъекта обучения в личностно ориентированном подходе, определены возможности его реализации на основе андрагогических принципов с учетом индивидуально-психологических особенностей взрослого ученика, его способности к самонаправленному обучению, большого и разнообразного опыта, целей, задач, потребностей и интересов. ua
dc.description.abstract The article analyzes three main approaches to teaching foreign languages to adult learners in higher education institutions, namely: action-based, communicative and learner-centered ones. The role of the learner-centered approach to teaching foreign languages in higher education institutions, which can be considered as leading in adult education, is emphasized, since it is oriented towards the personality of an adult student, his/her needs and abilities. The focus is made on one of the main tasks of the learner-centered learning, which is to form an adult learner’s ability to guide his / her educational activities, take full responsibility for decision-making and learning outcomes, that is to be an active participant of the educational process. In view of the role of an adult learner as an active participant of educational process in a learner-centered approach, the possibilities of its implementation are determined on the basis of andragogical principles, with consideration of the individual psychological characteristics of an adult learner, his/her ability to self-directed learning, big and diverse experience, goals, tasks, needs and interests in learning. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject особистісно орієнтований підхід ua
dc.subject діяльнісний підхід ua
dc.subject комунікативний підхід ua
dc.subject навчання іноземних мов ua
dc.subject андрагогічні принципи навчання ua
dc.subject дорослий учень ua
dc.subject заклади вищої освіти ua
dc.subject личностно ориентированный подход ua
dc.subject деятельностный подход ua
dc.subject коммуникативный подход ua
dc.subject обучение иностранным языкам ua
dc.subject андрагогические принципы обучения ua
dc.subject взрослый ученик ua
dc.subject высшие учебные заведения ua
dc.subject learner-centered approach ua
dc.subject action-based approach ua
dc.subject communicative approach ua
dc.subject teaching foreign languages ua
dc.subject andragogical principles of learning ua
dc.subject adult learner ua
dc.subject higher education institutions ua
dc.subject.classification 378.477 ua
dc.title Навчання іноземних мов у закладах вищої освіти: підходи та принципи ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу