У статті подано результати дослідно-експериментальної перевірки ефективності впровадження педагогічної системи підготовки майбутніх вчителів біології до реалізації функцій освіти для сталого розвитку. Охарактеризовано систему критеріїв компетенції "здатність розуміти та реалізовувати концепцію сталого розвитку суспільства", що охоплює інформаційно-світоглядний, діяльнісно-поведінковий, мотиваційно-ціннісний, оцінний критерії. Також описано особливості формування експериментальних та контрольних груп під час експерименту. За допомогою методів математичної статистики доведена достовірність отриманих кількісних даних. Експериментальне дослідження засвідчило зростання всіх показників компетенції, що вивчається. Зроблено висновок про ефективність застосування запропонованої педагогічної системи та доцільність її впровадження в процес професійної підготовки майбутніх вчителів біології.
В статье представлены результаты опытно-экспериментальной проверки эффективности внедрения педагогической системы подготовки будущих учителей биологии к реализации функций образования для устойчивого развития. Охарактеризована система критериев компетенции "способность понимать и реализовывать концепцию устойчивого развития общества", которая включает информационно-мировоззренческий, деятельностно-поведенческий, мотивационно-ценностный, оценочный критерии. Также описаны особенности формирования экспериментальных и контрольных групп во время эксперимента. С помощью методов математической статистики доказана достоверность полученных количественных данных. Экспериментальное исследование показало рост всех показателей исследуемой компетенции. Сделан вывод об эффективности применения предложенной педагогической системы и целесообразности ее внедрения в процесс профессиональной подготовки будущих учителей биологии.
The article presents the results of the research and experimental verification of the effectiveness of the introduction of a pedagogical system for the training of future biology teachers to implement the functions of education for sustainable development. The system of criteria of competence "ability to understand and realize the concept of sustainable development of society" is described, which includes information-ideological, activity-behavioral, motivational-value, evaluation criteria. Also described are the formation of experimental and control groups during the experiment. The accuracy of quantitative data is proved by methods of mathematical statistics. Experimental studies showed growth in all parameters investigated competence. The conclusion about the effectiveness of the proposed pedagogical system and the feasibility of its implementation in the process of training future teachers of biology.