Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Розвиток шкільної гуманітарної освіти: історичний аспект

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Жорова, І. Я.
dc.date.accessioned 2019-04-02T08:22:54Z
dc.date.available 2019-04-02T08:22:54Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Жорова, І. Я. Розвиток шкільної гуманітарної освіти : історичний аспект / І. Я. Жорова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 64. - С. 89-92. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23956
dc.description.abstract Статтю присвячено висвітленню основних тенденцій розвитку шкільної гуманітарної освіти України на початку ХХ століття. У процесі дослідження виявлено, що до Жовтневої революції зміст шкільної гуманітарної освіти мав релігійний характер, навчальний процес здійснювався на основі використання книжково-схоластичних методів навчання у формі зазубрювання напам’ять, списування з книг, бездумного читання церковної літератури. Розвиток шкільної гуманітарної освіти набув нового імпульсу з відокремленням школи від релігії та запровадженням обов’язкового вивчення низки гуманітарних дисциплін. Як свідчить аналіз архівних документів, тенденцією періоду початку ХХ століття стала українізація школи. Однак культурне відродження української нації, зокрема й запровадження викладання українською мовою, ускладнювалося недостатнім матеріально-технічним, методичним, а також кадровим забезпеченням навчально-виховного процесу. ua
dc.description.abstract Статья посвящена рассмотрению основных тенденций развития школьного гуманитарного образования в Украине в начале ХХ века. В процессе исследования выявлено, что до Октябрьской революции содержание школьного гуманитарного образования носило религиозный характер, преподавание осуществлялось на основе использования книжно-схоластических методов обучения в форме зазубривания на память, списывания из книг, бездумного чтения церковной литературы. Развитие школьного гуманитарного образования получило новый импульс с отделением школы от религии и введением обязательного изучения ряда гуманитарных дисциплин. Как показывает анализ архивных документов, тенденцией периода начала ХХ века стала украинизация школы. Однако культурное возрождение украинской нации, в том числе введение преподавания на украинском языке, осложнялось недостаточным материально-техническим, методическим, а также кадровым обеспечением учебно-воспитательного процесса. ua
dc.description.abstract The aim of the article is to highlight the main trends in the development of Ukraine’s school humanitarian education in the early 20th century. It is found out that the content of the school’s humanitarian education was religious nature until the October Revolution, teaching was based on the use of book-scholastic methods of teaching, especially scratching on memory, writing from a book, thoughtless reading of church literature. The development of school humanitarian education received a new evolution with the separation of schools from religion and the introduction of a compulsory study of a number of humanities disciplines. According to the analysis of archival documents the Ukrainianization of school was the tendency of the beginning of the 20th century. However, the cultural revival of the Ukrainian nation, in particular the introduction of teaching in Ukrainian language, was complicated by insufficient material and technical, methodological, and, above all, staffing providing of educational process. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject шкільна гуманітарна освіта ua
dc.subject українізація школи ua
dc.subject реформування освіти ua
dc.subject організаційні засади шкільної освіти ua
dc.subject школьное гуманитарное образование ua
dc.subject украинизация школы ua
dc.subject реформирование образования ua
dc.subject организационные основы школьного образования ua
dc.subject school humanitarian education ua
dc.subject Ukrainianization of school ua
dc.subject reforming of education ua
dc.subject organizational principles of school education ua
dc.subject.classification 373(477) ua
dc.title Розвиток шкільної гуманітарної освіти: історичний аспект ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics