ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Гнатенко, К. І. | |
dc.date.accessioned | 2019-03-29T14:23:23Z | |
dc.date.available | 2019-03-29T14:23:23Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Гнатенко, К. І. Особливості методичної роботи над характеристикою персонажа художнього твору в початковій школі / К. І. Гнатенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 64. - С. 52-56. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23944 | |
dc.description.abstract | Стаття присвячена особливостям методичної роботи над характеристикою персонажів художніх творів у початковій школі. Визначено необхідність цілеспрямованого добору художніх текстів для роботи. Сформульовано основні принципи такого добору: врахування вікових особливостей читачів, якості та розмаїття літературного матеріалу. Зазначено, що під час роботи над образами персонажів варто звертати увагу на портрет, мовлення, риси характеру, опис вчинків та авторське ставлення, адже кожен із цих компонентів необхідний для адекватного сприйняття героя і розуміння твору. Запропоновано комплекс вправ, які формують в учнів уміння вдумливо читати, аналізувати вчинки героїв. Визначено найбільш ефективні методи та прийоми роботи над характеристикою: літературна бесіда, словникова робота, різноманітне застосування ілюстративного матеріалу, виразне читання. Матеріали, зазначені в статті, є результатом кількарічних досліджень, апробація яких відбувалася в початкових школах Харкова та Харківської області. | ua |
dc.description.abstract | Статья посвящена особенностям методической работы над характеристикой персонажей художественных произведений в начальной школе. Определена необходимость целенаправленного отбора художественных текстов для работы. Сформулированы основные принципы такого отбора: учет возрастных особенностей читателей, качества и разнообразия литературного материала. Отмечено, что во время работы над образами персонажей следует обращать внимание на портрет, речь, черты характера, описание поступков и авторское отношение, ведь каждый из этих компонентов необходим для адекватного восприятия героя и понимания произведения. Предложен комплекс упражнений, формирующих у учащихся умения вдумчиво читать, анализировать поступки героев. Определены наиболее эффективные методы и приемы работы над характеристикой: литературная беседа, словарная работа, разнообразное применение иллюстративного материала, выразительное чтение. Материалы, изложенные в статье, являются результатом нескольких лет исследований, апробация которых происходила в начальных школах Харькова и Харьковской области. | ua |
dc.description.abstract | The article is devoted to the peculiarities of methodical work on literature work character characteristic at the primary school. The necessity of targeted selection of literature texts for the goal orientated work is determined. Basic principles of such selection are formulated: taking into account the age peculiarities of the readers, the quality and the diversity of literary material. During the work on characters’ images it was noted that the attention should be paid to portrait, speech, character traits, actions description and author’s attitude, because each of these components is necessary for the adequate perception of the hero and understanding of the work. A set of exercises that form student’ ability to think carefully, analyze the actions of the heroes, was proposed. The most effective methods and technologies of work on the characteristic were determined: literary conversation, vocabulary work, various use of illustrative material, expressive reading. Materials presented in the article are the result of several years of research work and tests that were held at primary schools in Kharkiv city and Kharkiv region. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | художній твір | ua |
dc.subject | сприйняття | ua |
dc.subject | розуміння | ua |
dc.subject | персонаж | ua |
dc.subject | характеристика | ua |
dc.subject | початкова школа | ua |
dc.subject | прийоми роботи | ua |
dc.subject | комплекс вправ | ua |
dc.subject | художественное произведение | ua |
dc.subject | восприятие | ua |
dc.subject | понимание | ua |
dc.subject | начальная школа | ua |
dc.subject | приемы работы | ua |
dc.subject | комплекс упражнений | ua |
dc.subject | literature work | ua |
dc.subject | perception | ua |
dc.subject | understanding | ua |
dc.subject | character | ua |
dc.subject | characteristic | ua |
dc.subject | primary school | ua |
dc.subject | methods of work | ua |
dc.subject | exercises complex | ua |
dc.subject.classification | 373.3 | ua |
dc.title | Особливості методичної роботи над характеристикою персонажа художнього твору в початковій школі | ua |
dc.type | Article | ua |