Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Проблеми експлікації педагогічних понять в умовах глобалізації

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Сокол, М. О.
dc.contributor.author Горпініч, Т. І.
dc.contributor.author Смила, Йоанна
dc.date.accessioned 2019-03-28T14:21:43Z
dc.date.available 2019-03-28T14:21:43Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Сокол, М. О. Проблеми експлікації педагогічних понять в умовах глобалізації / М. О. Сокол, Т. І. Горпініч, Смила Йоанна // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 60, т. 2. – С. 133-136. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23895
dc.description.abstract У статті розглядаються проблеми експлікації педагогічних понять в умовах глобалізації. Досліджується зміст сучасного понятійно-категорійного апарату педагогічної науки. Розкривається сутність і змістове наповнення означеного феномена з урахуванням модернізаційного підґрунтя. Підкреслюється, що формування понятійної системи знаходиться в постійному розвитку, наслідуючи циклову спіраль соціальної еволюції. ua
dc.description.abstract The article discusses the problem of pedagogical concepts explication in globalization conditions. It explores the meaning of modern conceptual-categorical apparatus of pedagogical science. Taking into account the modernization background the essence and meaningful content of described phenomenon are outlined. It is emphasized that the formation of a conceptual system is in constant development and it follows the cyclic spiral of social evolution. The positively-progressive nature of development process of international pedagogical conceptual-categorical apparatus is associated not only with the change of the empirical industry, its vision in a different perspective, but also with the introduction of new elements in it, the further improvement of scientific and pedagogical concepts as tools for pedagogy conceptualization. Projecting of international pedagogical terminology in the new conditions for the development of world pedagogical science and practice of education is carried out in accordance with the general principles of scientific knowledge on which it relies. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject проблема ua
dc.subject експлікація ua
dc.subject поняття ua
dc.subject педагогіка ua
dc.subject умови глобалізації ua
dc.subject понятійно-категорійний апарат ua
dc.subject problem ua
dc.subject explication ua
dc.subject concept ua
dc.subject pedagogy ua
dc.subject conditions of globalization ua
dc.subject.classification 37.013 ua
dc.title Проблеми експлікації педагогічних понять в умовах глобалізації ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics