У статті порушено проблему готовності вчителя початкової школи до толерантного виховання учнів як комплексу його особистісно-індивідуальних якостей і вияву професійної компетентності. Педагогічна компетентність, як необхідна передумова професійної діяльності у сфері освіти, є результатом професійної педагогічної освіти. Висвітлено розуміння вимог і тенденцій розвитку світового освітнього процесу, які пріоритетними напрямками формування педагогічної компетентності визнають не тільки формування інтелектуальних знань, умінь, але й особистісних професійних якостей. На основі аналізу наукових, психолого-педагогічних досліджень виведено узагальнене визначення понять "професійна педагогічна підготовка", "професійна компетентність", "педагогічна компетентність", "готовність до толерантного виховання учнів".
В статье затронута проблема готовности учителя начальной школы к толерантному воспитанию учащихся как комплекса его личностно-индивидуальных качеств и проявления профессиональной компетентности. Педагогическая компетентность как необходимое условие профессиональной деятельности в сфере образования является результатом профессионального педагогического образования. Освещено понимание требований и тенденций развития мирового образовательного процесса, которые приоритетными направлениями формирования педагогической компетентности признают не только формирование интеллектуальных знаний, умений, но и личностных профессиональных качеств. На основе анализа научных, психолого-педагогических исследований выведено обобщенное определение понятий "профессиональная педагогическая подготовка", "профессиональная компетентность", "педагогическая компетентность", "готовность к толерантному воспитанию учащихся".
The abstract refers to the problem of the elementary school teacher’s willingness to the tolerant education of pupils as a set of teacher’s own individual personal skills and demonstration of professional competency. Pedagogical competence as a necessary requirement for professional activities in educational environment is a result of Pedagogical education. Understanding of requirements and tendencies of global educational process development that determines as priority way of pedagogical competence not only intellectual knowledge and skills forming, but also personal professional skills forming, were highlighted in this abstract. Based on analysis of scientific, psychology and pedagogy researches general definitions of next concepts were created: "professional pedagogical raining", "professional competence", "pedagogical competence", "willingness to tolerant education of pupils".