Досліджено мотиваційні, змістові, операційні складники формування морфологічної компетентності особистості, які ґрунтуються на послідовному використанні системних мовних і мовленнєвих зв’язків, що є передумовою для самопізнання і саморозвитку, осягнення ідеалів добра, краси, істини, де мистецтво слова постає вагомим засобом формування естетичної культури.
Исследовано мотивационные, содержательные, операционные составляющие формирования морфологической компетентности личности, основанные на последовательном использовании системных языковых и речевых связей, что
является предпосылкой для самопознания и саморазвития, постижения идеалов добра, красоты, истины, где искусство слова становится важным средством формирования эстетической культуры.
The article explores the motivation, content, components forming the morphological competence of the individual, based on the sequential use the system language and speech communication, thereby creating the possibility of mastering the generalized methods of cognitive and speech activity as an important precondition for life, self–knowledge and self–development,
comprehension of the ideals of good , beauty, truth, where the art of words appears a valuable tool to aesthetic personality development, the formation of linguistic and aesthetic culture.