Стаття присвячена дослідженню нейролінгвістичного програмування, як альтернативному підходу до вивчення іноземних мов. Нейролінгвістичне програмування дозволяє відкрити нові можливості для формування комунікативної компетенції студентів та ґрунтується на гуманістичних засадах педагогічної діяльності викладача, в центрі якої стоїть студент як особистість; пропонується принцип моделювання як найефективніший засіб корегування поведінки, позбавлення страху та досягнення успіху в різних життєвих ситуаціях; формується система особистісних переконань викладача у взаємовідносинах зі студентами, окреслюється спосіб організації навчального процесу та пропонуються альтернативні шляхи конструктивного розв’язання конфліктних ситуацій під час навчальної діяльності; демонструється застосування принципу нейролінгвістичного програмування під час вивчення різних аспектів іноземної мови, зокрема граматичного матеріалу.
Статья посвящена исследованию нейролингвистического программирования как альтернативного подхода к изучению иностранных языков. Нейролингвистическое программирование студентов позволяет открыть новые возможности для формирования коммуникативной компетенции и основывается на гуманистических принципах педагогической деятельности преподавателя, в центре которой стоит студент как личность; предлагается принцип моделирования как эффективное средство корректировки поведения, лишения страха и достижения успеха в различных жизненных ситуациях; формируется система личностных убеждений преподавателя во взаимоотношениях со студентами, определяется способ организации учебного процесса и предлагаются альтернативные пути конструктивного решения конфликтных ситуаций во время учебной деятельности; демонстрируется применение принципа нейролингвистического программирования при изучении различных аспектов иностранного языка, в частности грамматического материала.
The article deals with the research of neurolinguistic programming as alternative approaches to the study of foreign languages. The neurolinguistic programming allows opening new opportunities for the formation of students’ communicative competence and is based on the humanistic principles of pedagogical activity of the teacher, in the center of which is the student as a person; the method of modeling is proposed as the most effective way of correcting behavior, depriving of fear and success in different life situations; the system of the teacher's personal beliefs in relations with students is formed, the way of organization of the educational process is outlined and alternate ways of constructive solution of conflict situations during the educational activity are offered; demonstrates the application of the principle of neurolinguistic programming in the study of various aspects of the foreign language, and in studying grammar material in particular.