У статті розкрито актуальні питання консультативно-психологічної допомоги батькам в оптимізації соціального виховання підлітків. Автором наголошено на ролі сім’ї в соціальному становленні підлітка. Встановлено місце консультативної-психологічної допомоги батькам у системі віково-психологічного та змішаного сімейного консультування. Розглянуто організаційні питання консультативно-психологічної допомоги батькам (порядок звернення до консультанта, питання, розгляд яких повинен ініціювати сам фахівець, пріоритет інтересів підлітка в роботі з батьками). Визначено мету, зміст (проблеми навчання та поведінки, труднощі у відносинах підлітка та інших людей, нерозуміння власної дитини), етапи надання консультативної-психологічної допомоги батькам, а також її результати. Окреслено коло труднощів у процесі роботи з батьками підлітків.
В статье раскрыты актуальные вопросы консультативно-психологической помощи родителям в оптимизации социального воспитания подростков. Автором отмечена роль семьи в социальном становлении подростка. Установлено место консультативной психологической помощи родителям в системе возрастно-психологического и смешанного семейного консультирования. Рассмотрены организационные вопросы консультативно-психологической помощи родителям (порядок обращения к консультанту, вопросы, рассмотрение которых должен инициировать сам специалист, приоритет интересов ребенка в работе с родителями). Определены цели, содержание (проблемы обучения и поведения, трудности в отношениях подростка и других людей, непонимание собственного ребенка), этапы оказания консультативной психологической помощи родителям, а также ее результаты. Очерчен круг проблем в процессе работы с родителями подростков.
In the article actual questions of consulting and psychological assistance of teen parents in education are disclosed. The author the role of the family in the social formation of a teenager emphasizes. The place of counseling and psychological assistance to parents in the system of age-psychological and family counseling found out. Organizational issues of counseling and psychological assistance to parents are considered (how to appeal to the consultant; questions to be initiated by a specialist; teen interests are as important as the interests of parents). The purpose, content (learning and behavioral problems, difficulties teen in relations with others, inability of the parents to understand teen), stages of providing counseling and psychological assistance to parents, and its results are determined. Difficulties in working with parents of teens are outlined.