У статті проаналізовано сучасну систему підготовки та підвищення кваліфікації екскурсоводів і гідів-перекладачів. Детально розглянуто деякі центри та організації нашої країни, які займаються професійною підготовкою та підвищенням кваліфікації екскурсоводів. Зокрема, розглянуті Інститут підготовки кадрів промисловості (м. Київ), Державне підприємство «Навчально-консультаційний центр по туризму» (м. Київ), Львівська Асоціація Розвитку Туризму «ЛАРТ», Центр «Мандри-Плюс» (м. Львів), Туристичний інформаційний центр м. Одеса. Названі можливі шляхи
вдосконалення цієї системи. Також зазначено, що існує протиріччя, яке склалося між зростаючою потребою туристського бізнесу України в екскурсоводах та гідах-перекладачах, у яких розвинені затребувані сучасним ринком праці
професійні компетенції, і тим, що в теорії і методиці професійної освіти недостатньо досліджені зміст і технологія розвитку професійних компетенцій у таких фахівців у процесі їх фахової підготовки або перепідготовки.
In this article is given an analysis of the modern system of training and advanced training of guides and guides-interpreters. Some centers and organizations of our country which are engaged in professional training and professional development of guides are considered in detail. In particular, the Institute of Industrial Training (Kyiv), the State Enterprise “Training and Consulting Center for Tourism” (Kyiv), Lviv Tourism Development Association “LART”, “Mandry-Plus” Center (Lviv), Tourist Information the city center of Odessa. Named possible ways of improving this system. It is also noted that there is a contradiction between the growing need for Ukrainian tourist business in guides and guides-interpreters who have developed professional competencies demanded by the modern labor market and that the content and technology of professional competence development are not sufficiently studied in the theory and methodology of vocational education such specialists in the process of their professional training or retraining.