Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Деркач, А. С.
dc.date.accessioned 2019-03-05T12:58:52Z
dc.date.available 2019-03-05T12:58:52Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Деркач, А. С. Інтенсивні методи навчання іноземних мов / А. С. Деркач // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 60, т. 1. – С. 132-135. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/23458
dc.description.abstract У статті розглядаються інтенсивні методи навчання іноземних мов, зокрема, сугестопедичний метод Г. Лозанова та метод активізації резервних можливостей особистості й колективу Г.О. Китайгородської. Розкривається їхня суть, принципи й моделі, за якими будується навчальний процес. Визначаються й аналізуються переваги інтенсивних методів над «традиційними». З’ясовується й уточнюється, якими навичками та вміннями має володіти викладач, котрий будує свої заняття відповідно до інтенсивної методики, а також які аспекти мають бути враховані при виборі методу навчання. ua
dc.description.abstract The study aims at discussing intensive strategies of a foreign language acquisition. Specifically, it deals with the issue of accelerated language teaching. It briefly outlines the process of learning a foreign language within the framework of the intensive technology enclasping the method of suggestopaedia, developed by the Bulgarian psychotherapist G. Lozanov and the method of tapping the reserved capacities of an individual and the collective, created by the Russian Educationalist G. A. Kitaygorodskaya. Suggestopaedia is a science for developing different non-manipulative and non-hypnotic methods for teaching and learning foreign languages and other subjects for every age-group on the level of reserve (potential, unused) capacities of the brain or mind. That means that learning a foreign language becomes faster, easier and much deeper. A student feels the inner freedom; his motivation for learning is increased. This method provides psycho-physiological well-being of cognizing subjects. The premise is advanced that to achieve a set target the teaching process has to be grounded on the basic principles which are clarified in the paper. The key aspects that are also explored in the article are the model of intensive learning, which signifies that in the course of mastering a foreign language student’s move from perception of the subject matter to speech production through a stage which presupposes active practicing the new input in communicative settings. The idea is justified that passing through the singled out stages learners develop communicative capacities and acquire relevant knowledge, habits and skills. Evaluations of individual constituents of the systems suggest that some components (visualization, breathing, and music) are potentially fruitful, and deserve further investigation. The effectiveness of the intensive technology has been multitudinously confirmed by the most authoritative scientists and is broadly employed globally in the foreign language classrooms. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject інтенсивне навчання іноземних мов ua
dc.subject сугестопедія ua
dc.subject активізація ua
dc.subject інтенсифікація та оптимізація навчання ua
dc.subject розкриття внутрішніх резервів особистості ua
dc.subject intensive teaching foreign languages ua
dc.subject suggestopaedia ua
dc.subject activation ua
dc.subject intensification and optimization of learning ua
dc.subject tapping internal reserves of an individual ua
dc.subject.classification 378.147-111 ua
dc.title Інтенсивні методи навчання іноземних мов ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу