У статті розглянуто проблеми формування у старшокласників етнічної толерантності, проявом якої є взаємна емпатія, наявність позитивного образу іншої етнокультури зі збереженням позитивного сприйняття своєї власної, готовність до спільної діяльності. Окреслюються чинники, які впливають на цей процес (вплив найближчого оточення, цінності особистості і суспільства, виховання, менталітет тієї країни, в якій людина виросла, характер конкретної соціально-політичної ситуації в суспільстві). Доведено, що євроклуб загальноосвітнього навчального закладу є ефективним інструментом формування терпимого ставлення до однолітків іншої етнічної групи. Наголошується на практичному ознайомленні з культурами народів Європи, внаслідок якого молодь навчається виявляти унікальність кожної культури, визначати її ціннісні характеристики. Розкриваються цікаві методи діяльності і форми роботи євроклубу загальноосвітнього навчального закладу. Наведено досвід роботи євроклубів України.
В статье рассмотрены проблемы формирования у старшеклассников этнической толерантности, проявлением которой является взаимная эмпатия, наличие положительного образа другой этнокультуры при сохранении позитивного восприятия своей собственной, готовность к совместной деятельности. Названы факторы, влияющие на этот процесс (влияние ближайшего окружения, ценности личности и общества, воспитание, менталитет той страны, в которой человек вырос, характер конкретной социально-политической ситуации в обществе). Доказано, что евроклуб общеобразовательного учебного заведения является эффективным инструментом формирования терпимого отношения к сверстникам другой этнической группы. Акцентируется внимание на практическом ознакомлении с культурами народов Европы, в результате чего молодежь учится понимать уникальность каждой культуры, выявлять ее ценностные характеристики. Раскрыты интересные методы деятельности и формы работы евроклуба общеобразовательного учебного заведения. Приведен опыт работы евроклубов Украины.
In the article problems of senior pupils’ ethnic tolerance forming are considered. The manifestation of tolerance is mutual empathy, the presence of positive character of other ethnic culture at maintenance of positive perception of the own, readiness to joint activity. Factors, that influence this process (influence of the nearest surroundings, value of personality and society, education, mentality of that country in that a man grew, are outlined, character of concrete socio-political situation in society is analyzed. It is well-proven that an euroclub of general educational establishment is the effective instrument of forming of tolerant attitude toward the yearlings of other ethnic group. It is marked on a practical acquaintance with the cultures of people of Europe, as a result of that young people study to find out the unicity of every culture, determine it the valued descriptions. The interesting methods of activity and form of euroclub’s work in a general educational establishment are opened up. Experience over euroclubs of Ukraine is brought.