У статті здійснено аналіз проекту стандарту вищої освіти зі спеціальності 014.05 "Середня освіта (Біологія)" з погляду його можливостей щодо формування у майбутніх вчителів біології компетентностей з освіти для сталого розвитку. Встановлено, що комплекс загальних компетентностей майбутнього вчителя біології можна вважати основою для формування загальної культури особистості на цінностях сталого розвитку й основою для формування професійної компетентності, зокрема здатності реалізовувати функції освіти для сталого розвитку в процесі своєї професійної діяльності. Серед спеціальних (предметних) компетентностей стандартом передбачено таку: "Здатність у процесі навчання та виховання учнів розуміти й реалізовувати стратегію сталого розвитку людства". Саме ця компетентність відображає контент сталого розвитку та спрямовує майбутню підготовку вчителів біології на засади освіти для сталого розвитку, забезпечує просування освіти для сталого розвитку у професійній підготовці вчителя біології. В цілому аналізований проект стандарту орієнтований на освіту для сталого розвитку. Проте він потребує доповнення в частині програмних результатів навчання, які здатні оцінити рівень підготовки майбутніх вчителів біології до реалізації функцій освіти для сталого розвитку та наскрізної лінії "Екологічна безпека та сталий розвиток".
В статье осуществлен анализ проекта стандарта высшего образования по специальности 014.05 "Среднее образование (Биология)" с точки зрения его возможностей по формированию у будущих учителей биологии компетенций в сфере образования для устойчивого развития. Установлено, что комплекс общих компетентностей будущего учителя биологии можно считать основой для формирования общей культуры личности на ценностях устойчивого развития и основой для формирования профессиональной компетентности, в частности способности реализовывать функции образования для устойчивого развития в процессе своей профессиональной деятельности. Среди специальных (предметных) компетентностей стандартом предусмотрена следующая: "Способность в процессе обучения и воспитания учащихся понимать и реализовывать стратегию устойчивого развития человечества". Именно эта компетентность отражает контент устойчивого развития и направляет будущую подготовку учителей биологии на принципы образования для устойчивого развития, обеспечивает продвижение образования для устойчивого развития в профессиональной подготовке учителя биологии. В целом рассматриваемый проект стандарта ориентирован на образование для устойчивого развития. Однако он требует дополнения в части программных результатов обучения, которые способны оценить уровень подготовки будущих учителей биологии к реализации функций образования для устойчивого развития и сквозной линии "Экологическая безопасность и устойчивое развитие".
The article analyzes the project of the higher education standard on the specialty 014.05 "Secondary Education (Biology)" in terms of its potential for the formation of future competences of biology teachers with regard to education for sustainable development. It has established that the proposed complex of general competences of future biology teachers can be considered as the basis for forming a common culture of personality on the values of sustainable development and the grounds for forming the ability to realize the functions of education for sustainable development in the process of professional activities. Among the special (subjective) competences, the standard stipulates the following: "Ability to understand and implement the strategy of sustainable development in the process of educating and upbringing students". This particular competence reflects the content of sustainable development, directs the future preparation of biology teachers to the principles of education for sustainable development, and provides for the promotion of the ESD in the professional training of a biology teacher. In general, analyzed draft standard of the project is oriented towards education for sustainable development. However, there is the need for supplementing in terms of programmatic learning outcomes that are able to assess the level of training of future biology teachers for the implementation of the functions of education for sustainable development and the cross-cutting line of "Environmental safety and sustainable development".