У статті аналізується розвиток лекційної форми організації навчання в медичних ВНЗ України наприкінці ХХ – початку ХХІ століття. Виявлено, що лекція залишається однією з основних форм, в яких здійснюється навчання. Традиційний спосіб лекційного навчання поєднується в зазначений період з пошуком і впровадженням інноваційних варіантів проведення лекцій. Аналіз інноваційних варіантів виявив серед них заняття з інтерактивними елементами, застосування мультимедійних засобів навчання, дистанційне читання лекцій, залучення ресурсів Інтернету. Зроблено загальний висновок про засоби вдосконалення лекційної форми організації навчання в медичних ВНЗ, якими є впровадження в освітній процес нової техніки, насамперед інформаційної, наближення навчання до професійної діяльності майбутніх медиків, збільшення інформаційної насиченості навчального процесу.
В статье анализируется развитие лекционной формы организации обучения в медицинских вузах Украины в период конца ХХ – начала ХХІ века. Выявлено, что лекция остаётся одной из основных форм, в которых осуществляется обучение. Традиционный способ лекционного обучения соединяется в данный период с поиском и внедрением инновационных вариантов проведения лекций. Анализ инновационных вариантов обнаружил среди них занятия с интерактивными элементами, применение мультимедийных способов обучения, дистанционное чтение лекций, привлечение ресурсов Интернета. Сделан общий вывод о средствах усовершенствования лекционной формы организации обучения в медицинских вузах, к которым относятся внедрение в образовательный процесс новой техники, прежде всего информационной, приближение обучения к профессиональной деятельности будущих медиков, увеличение информационной насыщенности учебного процесса.
The development of the lecture organizational form of training in medical universities of Ukraine in the period of the end of the XX – the beginning of the XXI century is analyzed. It is found that the lecture remains one of the main forms in which learning is conducted in medical educational institutions. The traditional way of lecturing is combined in the specified period with the search and introduction of innovative options for conducting lectures. The analysis of innovative variants has revealed among them the implementation of interactive elements, the use of multimedia learning tools, distant lecturing through telecom‑ munication systems, and the use of Internet resources. A general conclusion is made on the means of improving the lecture form of organization of training in medical universities, which include the introduction of new technologies in educational process, first of all informational technologies; making training conditions closer to the professional activity of future physicians; increase in the amount of information processed in educational activities.