У статті розглянуто проблему формування гностичних умінь майбутнього вчителя хімії. Проаналізовано наявні трактування понять "уміння", "педагогічні вміння", "гностичні вміння". Розглянуто класифікації гностичних умінь учителя. Наведено визначення поняття "гностичні вміння вчителя хімії" та здійснено їх класифікацію. Обґрунтовано значення гностичних умінь у професійній діяльності вчителя. Під час дослідження виявлено, що гностичний компонент педагогічної діяльності майбутнього вчителя хімії сприяє його самовдосконаленню та професійному зростанню. З’ясовано, що ефективність професійного становлення майбутнього вчителя хімії прямо залежить від рівня сформованості його гностичних умінь у закладі вищої освіти. Розглянуто перспективу подальших досліджень на прикладі розроблення методики формування гностичних умінь як у майбутнього вчителя, так і в учнів загальноосвітнього навчального закладу.
В статье рассмотрена проблема формирования гностических умений будущего учителя химии. Проанализированы существующие трактовки понятий "умение", "педагогические умения", "гностические умения". Рассмотрены классификации гностических умений учителя. Приведено определение понятия "гностические умения учителя химии" и осуществлена их классификация. Обосновано значение гностических умений в профессиональной деятельности учителя. В ходе исследования выявлено, что гностический компонент педагогической деятельности будущего учителя химии способствует его самосовершенствованию и профессиональному росту. Установлено, что эффективность профессионального становления будущего учителя химии прямо зависит от уровня сформированности его гностических умений в заведении высшего образования. Рассмотрена перспектива дальнейших исследований на примере разработки методики формирования гностических умений как у будущего учителя, так и у учеников общеобразовательного учебного заведения.
The problem of forming of gnostic abilities of future teacher of chemistry is considered in the article. Existent interpretations of concepts are analyzed "ability", "pedagogical abilities", "gnostic abilities". Classifications of gnostic abilities of teacher are considered. Determination over of concept "gnostic abilities of teacher of chemistry" is brought and their classification is carried out. The value of gnostic abilities is reasonable in professional activity of teacher. It is educed during research, that the gnostic component of pedagogical activity of future teacher of chemistry assists his self-perfection and professional height. It is set that efficiency of the professional becoming of future teacher of chemistry straight depends on the level of formed of his gnostic abilities in establishment of higher education. The prospect of further researches is considered on the example of de‑ velopment of methodology of forming of gnostic abilities both for a future teacher and in the students of general educational establishment.